Противно на очакванията, някои стари продукти, за които се смяташе, че ще бъдат изместени от цифровите технологии, преживяват истински ренесанс. Това се случва с виниловите плочи и аудио-касетите на пазара в САЩ, а вероятно и в други страни по света.
През миналата година продажбите на винилови плочи в САЩ са се увеличили с 11,9%, достигайки 9,7 млн. броя, докато продажбите на аудио-касети бележат ръст от 18,9% до 118 200 броя, като се наблюдава и разлика във възрастта на записаните албуми и песни, сочи доклад на BuzzAngle.
При плочите, над 66% от продажбите се падат на албуми, по-стари от 3 години, в сравнение с 52,5% при аудио-касетите. Близо една трета (32%) от продажбите на винил са записи на нови албуми, излезли преди не повече от година и половина.
За сравнение, продажбите на компактдискове с аудио съдържание са намалели през миналата година. Спадът е с около 18,5%, но все пак продажбите на този тип музикални носители остава доста висок – 60 млн. броя на американския пазар през 2018 г.