Дигиталната ера е проблем за фармацевтичния сектор

Комуникационните предизвикателства в диалога между фармацевтичните компании и потребителите в дигиталната ера бяха тема на дискусия днес в София (източник: Comms Talks: Pharma)

Достъпът на потребителите до информация от различни източници и социалните медии като неограничен канал за разпространение на съдържание оказват сериозно влияние върху фармацевтичната индустрия, според участниците в днешната дискусия „Comms Talks: Pharma“.

„Овластяването“ на крайния потребител в дигиталната ера е комуникационно предизвикателство и този иначе позитивен феномен поставя пречки пред фармацевтичните компании. Бързото разпространение на недостоверна информация и неекспертни мнения в сферата, в комбинация със стриктните регулации спрямо комуникацията от страна на фармацевтичните компании, може да доведе до опасни последици за потребители и пациенти, както и да подкопае доверието към експертите, споделиха участници в дискусията.

„Колкото по-често срещано е едно заболяване, толкова по-рядко хората се обръщат към лекарите. Те търсят информация, съвети и подкрепа от приятели, познати и различни тематични групи“, каза Георги Ауад, директор на агенцията за медийни анализи Perceptica. „Наблюдават се големи разлики в темите, които предизвикват интерес у медиите, и тези, които наистина вълнуват потребителите в социалните медии“.

За да противодействат на тези тенденции, комуникациите във фармацевтичната индустрия трябва да се основават на доверие и морал и да се случват през подходящите – понякога нетрадиционни за сектора – комуникационни канали, подбрани на базата на релевантни за конкретната кампания измерване и анализ на публичния разговор. Само така фармацевтичният сектор може да достигне и информира обществото, категорични са експертите.

Коментар