Двама американски сенатори изготвиха и внесоха законопроект, който трябва да забрани на компаниите за социални медии като Facebook и Twitter да карат потребителите да издават неволно личните си данни.
Законопроектът предвижда също на онлайн платформи с повече от 100 милиона активни потребители месечно да бъде забранено да създават и предлагат „зарибяващи“ игри и други пристрастяващи забавления за деца под 13 години.
Законопроектът е насочен към практиките на някои онлайн платформи да използват техники за заблуждаване и подвеждане, които карат хората неволно да предоставят личните си данни, без това да е наистина приемливо за тях.
Така наречените „тъмни хватки“ са разработени с помощта на специалисти по поведенческа психология, отбелязва Ройтерс в публикация по темата.
„Заблуждаващите механизми подтикват човека лесно да кликне бутон „ОК“, при което неговите лични данни – контакти, съобщения, активност при сърфиране, снимки или информация за местоположение – биват предавани, без човекът изобщо да осъзнава това“, обясни сенатор Деб Фишер, един от двамата автори на проекта.
Ограничаването на средствата, с които компаниите за социални медии събират информация за потребителите си, могат да навредят на способността им да продават реклами, което е техен основен източник на печалба. Въпреки това, според сенаторите, Facebook и Google вече са изразили подкрепа за новата норма.