Apple и Samsung си оспорват пазара на таблети в ЕМЕА

На пазара в ЕМЕА са доставени около 9,7 млн. броя таблети през първото тримесечие (снимка: CCO Public Domain)

Продължава негативната тенденция на пазара за таблети. Първото тримесечие донесе поредния спад в продажбите на устройства от тази категория, става ясно от доклад на IDC за региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA).

В периода януари-март 2019 г. на пазара в ЕМЕА са доставени около 9,7 млн. броя таблети. Това е спад от 10,9% в сравнение с първата четвърт на миналата година, когато доставките възлизаха на 10,8 млн. броя.

Най-голям играч в сегмента остава Apple с доставените 2,3 млн. таблета от семейството iPad, което отрежда на компанията от Купертино дял от 23,95%, или близо една четвърт от целия пазар в ЕМЕА.

На второ място е Samsung с 2,2 млн. доставени устройства през тримесечието. Делът на корейския производител възлиза на 22,89%, което е много близо до резултата на основния конкурент Apple.

Топ 3 затваря китайската компания Huawei. В периода януари-март тя е доставила 1,0 млн. таблета и контролира 10,81% от пазара в региона EMEA.

Като цяло за текущата година IDC очаква доставките на таблети в EMEA да регистрират спад от около 8,7%, което затвърждава негативната тенденция.

Коментар