Tesla разработва батерии в секретна лаборатория

Ограниченият пробег възпира потенциалните купувачи на електромобили повече отколкото високата цена (снимка: Tesla)

Достъпът до технологии за създаване на по-ефективни батерии е ключово условие за стабилното развитие на Tesla, тъй като по-голямата част от разходите за електрически автомобили се падат именно на тяговата батерия, а ограниченият пробег възпира потенциалните купувачи повече отколкото високата цена.

Повишаването на капацитета на тяговата батерия ще позволи на Tesla да увеличи пробега на електромобилите и същевременно да намали броя на клетките, необходими за постигане на същия показател на автономност. Търсейки решение, през май тази година Tesla придоби Maxwell Technologies, разработчик на батерии от Сан Диего, в сделка на стойност 235 млн. долара.

Според публикация на CNBC, която се позовава на анонимни служители на Tesla – бивши и настоящи, в близост до калифорнийското предприятие на компанията във Фримонт се намира тайна лаборатория, която разработва обещаващи видове батерии и оборудване, необходимо за тяхното масово производство.

Досега Tesla разчиташе на подкрепата на своя партньор Panasonic, с когото си сътрудничи от 2014 г., но дейността на компанията в последните месеци показва, че Илон Мъск иска да създаде самостоятелно по-съвременни батерийни клетки.

Сътрудничеството с Panasonic ще продължи дълго време, защото в кратки срокове Telsa не може да организира собствено производство на акумулаторни клетки. Освен това, за да пусне новоизграденото предприятие в Китай, компанията трябва да привлече Panasonic или LG като доставчици на батерии.

Какъв напредък е постигнала Tesla в разработката на батериите ще стане ясно към края на годината, когато компанията планира специализирано събитие по темата за акумулаторите.

През януари Panasonic създаде съвместно предприятие с Toyota, което ще доставя батерии за електрическите автомобили и хибриди на японската марка. През април пък бе обявено, че Panasonic ще прекрати финансирането за по-нататъшното разширяване на производството на батерии в съвместните предприятия с Tesla, което предизвика недоволство от страна на Илон Мъск.

Ситуацията се утежнява от факта, че напрежението в Tesla доведе до преливане на персонал към Panasonic. Много специалисти на Tesla отидоха да работят за японската компания, привлечени от по-високи заплати, стабилен работен график и възможности за обучение за сметка на работодателя.

Коментар