Автомобилният гигант General Motors ще използва технологии на Google за навигация, гласово управление и други функции на инфотейнмънт системата в своите превозни средства, започвайки от 2021 г., предаде Ройтерс, подчертавайки, че това е победа за Alphabet в конкуренцията с Amazon.
GM заяви, че ще предлага Google Assistant, Google Maps и други приложения, достъпни чрез Google Play, във всичките си марки автомобили извън Китай, който е най-големият единен пазар на американската компания. Първите превозни средства с вградени Google технологии за развлечения ще се появят през 2021 г.
По-рано Google постигна сделки за вграждане на информационно-развлекателни технологии в автомобилите на Renault-Nissan-Mitsubishi и Volvo Cars, собственост на китайската Zhejiang Geely Holding Group. В същото време Amazon се опитва да убеди производителите на автомобили за вградят гласовия асистент Alexa в техните превозни средства.
Години наред GM и други автомобилни производители неохотно споделяха пространството на таблото си с Google, Apple и останалите технологични компании. Автомобилните производители се страхуват да не загубят контрол над ценните данни на клиентите и да не бъдат засенчени от големите имена в Силициевата долина.
Те обаче са принудени да допуснат хай-тек фирмите в колите си от самите потребители. Свързването на смартфони и приложения към автомобила може да е неудобно изживяване, поради лошата технология на производителите. Но наличието на функционалност, вградена от интернет гигантите, създава по-плавно изживяване.