Оптимизацията е на преден план за ИТ бизнеса

В условията на криза, причинена от фактори извън контрола на ИТ компаниите, трябва да се търси оптимизация и стабилизация на бизнеса, заяви Митко Топалов, регионален директор на АСБИС, по време на днешния семинар за дилъри.
“Тази година няма да мислим за ръстове, а за оптимизация на бизнеса. Това включва не само намаляване на разходите, но и по-добър подбор на продуктовите линии”, поясни Топалов.
Същевременно той алармира, че се възобновяват каналите за нечестен бизнес. Топалов посъветва дилърите да останат лоялни и да се предпазят от въвличане в незаконни операции.

През 2008 година международният дистрибутор АСБИС е постигнал приходи от 1,5 милиарда долара, в сравнение с $1,4 млрд. за предходната година. У нас бизнесът на компанията също се развива възходящо, но през четвъртото тримесечие кризата е повлияла на резултатите.

Над половината от всички продажби на хардуер в България вече са от щанд, което оказва допълнителен натиск въху дилърите без собствени магазини, заяви Людмил Стойчев от независимата агенция за пазарни анализи CBN-Pannoff, Stoytcheff and Co.

България изпада в рецесия. Налице е драстичен спад на поръчките от ЕС към български производители, замразено е на практика кредитирането, а от страната се изтеглят капитали, добави Стойчев.
В допълнение, към средата на годината се очакват избори без ясен изход и вероятно забавяне на съставянето на ново правителство. За бизнеса това означава, че за известен период от време няма кой да харчи пари от името на държавата. CBN очаква от 30 до 50% спад в държавните ИТ поръчки.
Продажбите на ИТ в сектора на бизнес клиентите ще намалеят максимум до 15%, а при малкия и домашен офис – до 20%. Значителен спад – от 30 до 70% – се очаква във финансовия сектор, прогнозира CBN.
Пазарът на труда също ще бъде засегнат много силно от кризата. Под въпрос са 250 000 работни места, заяви Людмил Стойчев. Това, според него, ще се отрази негативно на бизнеса на ИТ търговците, тъй като ще намалее търсенето от малките фирми и домашните потребители.

Коментар