SAP България: Потребителското изживяване е ключов фактор

Иновациите днес излизат на всеки три до шест месеца, заяви Радомир Миланов, управляващ директор на SAP България (снимка: Здравко Йончев)

На ИТ пазара днес силите са експоненциални. „Ако преди цикълът на нови технологични развития беше десет или двадесет години, днес иновациите излизат на всеки три до шест месеца”, заяви Радомир Миланов, управляващ директор на SAP България, на конференция по повод 20 години от стъпването у нас на немския софтуерен гигант.

Потребителското изживяване, дигиталната трансформация и управлението на технологичните процеси бяха сред ключовите теми на форума „SAP NOW Bulgaria” в София Тех Парк. Мениджъри от компанията и нейни партньори разкриха актуалните тенденции чрез истории на успеха и реални примери от „Икономиката на изживяването” – от продукти и услуги в различни сфери на бизнеса до специфични „индустрии” като спорта например.

„SAP се отличава с холистичния си подход в акумулирането, обработката и анализа на големи информационни масиви, където ключови са не просто оперативните данни, а данните за преживяванията на потребителите”, подчерта Радомир Миланов.

Автоматизацията на процесите помага и на малки или наскоро създадени компании да са конкурентноспособни не само на локалния, но и на международния пазар. SumUp, компания за мобилни плащания, създадена в България през 2012 г., е пример за това. Тя стъпва на нови пазари именно благодарение на технологичните решения и сътрудничеството си със SAP.

Мениджъри от SAP и нейни партньори разкриха актуалните тенденции чрез истории на успеха и реални примери от „Икономиката на изживяването” (снимка: Здравко Йончев)

„За седем години уникалната идея на SumUp се разви до бизнес, който бележи ръст от 100 % година след година. И този ръст доказва, че технологичните иновации осигуряват възможност да се инвестира наново, тъй като натрупаните данни могат да се ползват за нови ниши и нови бизнес модели”, коментира Румяна Тренчева, старши вицепрезидент „Глобална партньорска мрежа и Общ бизнес” на SAP в Централна и Източна Европа.

В ерата на Икономиката на изживяването, заради динамиката на иновациите, хоризонтите на планиране все повече се скъсяват, а стратегиите непрекъснато се видоизменят според нуждите на клиента. Целта на успешния бизнес е интеграция на технологичните процеси така, че фокусът да е върху анализа на емоциите на потребителите и създаване на цялостно  потребителско изживяване, посочиха от SAP.

Когато обаче аудиторията се състои от над 650 млн. футболни фенове по целия свят, предизвикателството е огромно. Михаел Фихтнер, главен дигитален директор на ФК Байерн Мюнхен, сподели, че чрез дигитализацията, управлението и анализа на големи данни, футболният клуб цели не толкова допълнителна комерсиализация, а да направи уеб-платформите си привлекателни и ангажиращи за феновете. Всеки месец платформите отчитат 1 млрд. интеракции с фенове. А благодарение на атрактивните дигитални решения, клубът печели нови партньори и бизнес клиенти.

Коментар