Умни колонки помагат в грижата за детето

Родителите в Европа използват все по-често с гласово-активирани колонки в отглеждането на децата
(снимка: Amazon)

Европейците възприемат иновативни начини да забавляват своите деца. Повече от половината жители на Стария континент (58%) се обръщат към гласово-активирани умни високоговорители като помощници в отглеждането на децата, според проучване на D-Link.

Мъжете са по-склонни да използват гласово активиран смарт високоговорител от рода на Amazon Alexa, Google Home Assistant или Apple Home Pod, като начин да забавляват децата. На практика 62% от европейските мъже признават, че са по-склонни да разчитат на помощ от интелигентен високоговорител, активиран с глас, в сравнение с 54% от жените.

Потребителите в Испания са най-склонни да ползват технологията, за да освободят време за себе си. Близо три четвърти (72%) от хората в тази държава биха помислили за гласово активиран високоговорител, за да забавляват децата си. Следват 67% от хората в Италия, 58% от тези във Франция и под половината във Великобритания (49%) и Германия (44%).

Преобладаващата част от европейците (81%) смятат, че редовното използване на технология за гласов асистент може да изгради увереност на детето в използването на технологиите като цяло. В допълнение, 77% от европейците смятат също, че децата са по-добри от възрастните в използването и управлението на гласово активирани интелигентни високоговорители в дома.

68% от европейците споделят, че използването на гласова технология насърчава или ще насърчи развитието на говора при децата. Въпреки това близо половината (49%) от европейците са съгласни, че управлението на Amazon Alexa, Google Home Assistant или Apple Home Pod има потенциала да насърчи децата да бъдат по-малко любезни и да забравят думички като „благодаря” и „за мен е удоволствие” в ежедневното си общуване.

Почти половината от европейците (46%) биха се обърнали към своя гласов активиран умен високоговорител, за да получат аргументи в даден спор. Това заменя традиционните начини за намиране на информация, като енциклопедии (42%) или проверка в интернет (28%).

„Гласово активираните умни високоговорители се превръщат в норма за хиляди хора в цяла Европа. Според нашето изследване, 65% от европейците в момента притежават или планират да закупят такова устройство за дома си. Резултатите показват влиянието, което технологията, контролирана с глас, има или ще има върху семейния живот, както и потенциала от използването на такава технология върху всички възрасти”, споделя Кевин Уен, президент на D-Link Европа.

Коментар