Всеки нов лаптоп в Западна Европа ще има SSD в края на 2020

Лаптопите преминават изцяло към SSD като основен сторидж
(снимка: CC0 Public Domain)

Към края на текущата година нито един от новите лаптопи на пазара в Западна Европа няма да се продава с твърд диск (HDD) като основно устройство за съхранение на данни, сочи анализ на британска компания.

Възприемането на полупроводниковите дискове (SSD) като основен сторидж в компютрите се ускори през четвъртото тримесечие на 2019 г. Данните на Context сочат, че делът на HDD в персоналните компютри – преносими, настолни и работни станции, продадени чрез каналите за ИТ дистрибуция в Западна Европа, е намалял до 9,4%.

Според анализа, 93,3% от новите преносими компютри, продадени през Q4 на 2019 г., имат SSD като основен компонент за съхранение, спрямо 66,7% в края на 2017 г. По-изненадващо е, че SSD-тата все повече се използват и в новите настолни компютри, като делът им там достига 82% в края на 2019 г., спрямо 48,5% през 2017 г.

Възприемането на SSD дисковете е най-бързо в скандинавските страни и Нидерландия. Към края на 2019 г. само 2% от компютрите (лаптопи и десктопи), продавани на тези пазари, са имали твърд диск, т.е. почти всички са били със SSD.

На второ място по този показател е Германия – там делът на SSD-тата в новите компютри е 93,4%. Следва Великобритания, където едва 9,9% от компютрите, продадени в страната през Q4 2019, са имали твърди дискове. Преходът е по-бавен в Южна Европа, където средно 85% от компютрите, продадени в края на 2019 г., са били със SSD.

Резкият спад на цената на гигабайт, наблюдаван през 2019 г., е основният двигател за ускореното възприемане на SSD, тъй като дава възможност на търлговците да продават SSD конфигурации на конкурентни цени, коментира Гурван Майер, анализатор в Context.

Междувременно услугите за онлайн съхранение стават все по-евтини, а поточните онлайн услуги все по-популярни, така че намалява нуждата на потребителите от локално съхранение с голям капацитет. Следователно търговците могат да продават компютри с по-малко място за съхранение и това също подкрепя прехода към SSD дискове, допълва Майер.

И не на последно място, по-голяма част от потребителите усещат предимствата, които SSD-тата осигуряват при ежедневната употреба на компютрите и са готови да платят малко повече за машина с този тип сторидж, подчертава анализаторът.

Като се имат предвид тези тенденции, може да се очаква, че в края на 2020 г. нито един нов лаптоп, продаван в Западна Европа, няма да включва HDD като основен компонент за съхранение. Десктоп сегментът ще последва лаптопите през 2021 година, заключава Context.

Коментар