Продажбите на т.нар. „feature phones”, към които се отнасят мобилните телефони с бутони, възлизат на 105,5 милиона броя в световен мащаб през четвъртото тримесечие на 2019 г. Макар, че това е спад от 12% на годишна база, доставките са повече отколкото в предходните тримесечия, сочат данни на Counterpoint Research.
Близкият изток и Африка остават най-големият пазар за многофункционалните телефони. На региона се падат над 38% от световната доставки на телефони с бутони в периода октомври-декември 2019 г. Освен това, за разлика от останалия свят, доставките тук не са намалели в сравнение със същия период на 2018 г., а нарастват с 10%, сочи анализът.
Световен лидер в предлагането на бутонни телефони е китайският производител Transsion Holdings, който притежава марки като Tecno, Itel и Infinix. Според Counterpoint, пазарният дял на Transsion през последното тримесечие превишава 29%.
Но в Северна Америка лидер е Alcatel, благодарение на сгъваемите телефони Go Flip. Расте популярността и на бутоните телефони под управление на KaiOS – най-вече на африканския пазар и в Пакистан. Успехът им се дължи на ниската цена, която през четвъртото тримесечие е паднала до 11 долара за някои модели.
Докладът за Counterpoint не предоставя данни за годишния обем на пазара. Но според публикувана по-рано инфографика, през третото тримесечие в сегмента на бутонните телефонни са продадени 88 милиона бройки, през второто – 86 милиона, а през първото – 95 милиона. Това означава, че за цялата 2019 г. са доставени около 375 милиона многофункционални телефона.
Резултатът е малко по-лош от прогнозите на Counterpoint. В началото на миналата година експертите от компанията заявиха, че през 2019 г. ще бъдат продадени 400 милиона мобилни телефона с бутони на световния пазар.