Отговорът на YouTube на бързо набиращата популярност услуга за кратки видеа TikTok не закъсня. Порталът, собственост на Google, подготвя и планира да пусне до края на годината конкурента услуга за младежката аудитория под името Shorts.
Потребителите на Shorts ще могат да качват кратки видеоклипове в канала си от мобилно приложение, много подобно на TikTok, разказва The Verge. Също така те ще могат да използват лицензирана музика от каталога на YouTube Music.
Изглежда, YouTube ще следва пътя на TikTok, където на потребителите се предоставя избор на аудио и музика за използване в техните видеоклипове.
Според статистика на App Annie, аудиторията на TikTok се е увеличила с над 125% през последните две години. Приложението има стотици милиони потребители и е един вид културно явление.
Само за последните 12 месеца броят на първоначалните изтегляния на TikTok от каталозите за приложения на Apple и Google възлиза на приблизително 842 милиона.
Разбира се, не всички потребители на смартфони след това стават активни участници в TikTok, но аудиторията на услугата нараства много бързо.
Нарастващата популярност на TikTok подтиква към отговор не само YouTube. Facebook също разработи конкурент на TikTok – това е приложението Lasso, което вече е достъпно в САЩ и Латинска Америка.