OMV започва изграждане на своята мрежа от бързозарядни станции за електромобили на територията на страната в сътрудничество с Елдрайв Чарджинг. Двете компании подписаха рамков договор за инсталиране на над 30 бързозарядни станции на обектите на OMV в България и Румъния през следващите години.
Станциите ще бъдат инсталирани на OMV обекти, разположени на главни пътни артерии и ще позволяват зареждане на най-масовите модели електромобили в рамките на 20 минути до час.
Първите две такива бързозарядни станции са инсталирани на обектите OMV Даскалово, разположен на автомагистрала „Струма”, и OMV Голямоконарско, разположен на „Голямоконарско шосе” до Пловдив, и вече оперират. Те са с мощност 50 киловата (kW), което дава възможност за около 40 минути клиентите да заредят до 80% от капацитета на батерията си.
Станциите разполагат с конектори CCS (Combined Charging System – европейският стандарт за бързо зареждане) и CHAdeMo (CHArge de MOve – японско-френска разработка за бързо зареждане). Плащането може да се извърши и чрез Eldrive App.
„Въпреки че изкопаемите горива ще продължат да играят основна роля в близкото бъдеще, електромобилността вече печели все по-голяма популярност, особено при пътувания на къси разстояния”, коментира Дeчeбaл Tyдop, ритейл мениджър на OMV България.
„Това партньорство е много важна стъпка в развитието както на нашата мрежа, така и на електромобилността в региона”, каза Стефан Спасов, изпълнителен директор на Елдрайв. „Инсталирането на тези бързозарядни станции ще позволи на собствениците на електромобили да пътуват спокойно както по междуградската пътна мрежа в България, така и във и до Румъния”.
Откриването на първите бързозарядни станции на OMV обекти идва в момент, в който се наблюдава засилен интерес към хибридните и електрическите автомобили в България. Според последните данни на Пътна полиция, общо 2 721 са регистрираните електромобили към края на месец април 2020 г., което е с 290 повече в сравнение с края на декември 2019 г.
Регистрираните хибридни модели пък са се увеличили с близо 3000 и вече наброяват 10 074, като много от тях са плъг-ин и също имат нужда от зарядни станции.
И да добавя не просто къси, а градски разстояния. Основната слабост на ДВГ-то е променливите режими на работа, т.е. газ – спирачки.
На дълго като закрепи постоянна скорост и ако тя е в диапазона на най-оптимални обороти, за момента, от финансова гледна точка, ДВГ-то равни с електриката.
За който не може да чете, нека пак да повторим – “електромобилността вече печели все по-голяма популярност, особено при пътувания на къси разстояния”
Или кабел за зареждане от контакта през ноща.
Браво и като минеш с електромобилчето в северна гърция
си носи въже за теглене – за обратния път 😉