Nokia Oyj спечели патентен спор с Daimler AG, което дава на финландската компания коз в дългата й битка с производителите на автомобили, ползващи нейни запазени мобилни технологии.
Съдът в Манхайм вчера постанови, че компанията Daimler, която е собственик на марката Mercedes-Benz, е нарушила патентите на Nokia за мобилни технологии. Постановлението касае начина, по който трябва да бъдат лицензирани технологиите за мобилни комуникации в повечето съвременни автомобили.
„Не можем да приемем решението на съда в Майнхайм и ще обжалваме”, коментира ситуацията представител на Daimler пред Блумбърг.
Съдът е заел страната на Nokia, защото Daimler не желае да спазва съществуващите правила за лицензиране на патенти, които са в основата на стандартите. „Фактите показват, че в случая Daimler и нейните поддръжници в делото не искат да придобиват лицензи”, гласи изявлението на съда.
Потенциално, съдебното решение позволява на Nokia в отделно производство да забрани на Daimler да продава автомобили в Германия, но това ще изисква от компанията да внесе гаранция в размер на 7 милиарда евро. Съдилищата в такива случаи изискват залог, преди да издадат забрана за продажба, тъй като съществува риск от изплащане на значителни щети, ако съдебната забрана бъде отменена при обжалването.
Daimler обаче не смята, че Nokia ще настоява за забрана на продажбите на Mercedes в Германия. Самата Nokia потвърждава, че нейната цел е да сключи справедливо лицензионно споразумение с автопроизводителя.
Европейските автомобилни производители зависят от технологиите за свързване на колите им към интернет. Nokia се надява на отчисления от всеки автомобил, вместо да предоставя лицензи на производителите на авточасти за съответните компоненти.
Daimler смята, че в този случай отчисленията биха били твърде високи. Не е изненадващо, че някои доставчици на компоненти за автомобили, включително Continental AG и Robert Bosch GmbH, взеха страната на Daimler в съдебния процес.
През юни Федералната служба за борба с картелите в Германия поиска съдиите от Манхайм да потърсят съвет от Европейския съд, преди да разрешат спора. Това е рядко предприеман ход, което показва колко високи са залозите. Но съдиите в Манхайм отхвърлиха искането.
Междувременно Nokia заведе дело срещу Daimler в още две съдилища – в Мюнхен и Дюселдорф. Тези искания остават висящи. Daimler, от своя страна, подаде иск за анулиране на патентите на Nokia.
В допълнение, автомобилният гигант и някои от неговите доставчици поискаха от Европейската комисия да вразуми Nokia, твърдейки, че финландската компания злоупотребява с пазарната си позиция.
Производителите на авточасти също смятат, че бизнесът им е изложен на риск от претенциите на Nokia и се присъединиха към Daimler в иска срещу Nokia. От своя страна, Nokia припомни, че лицензионният й модел вече е приет от други автомобилни производители, включително BMW AG и Volkswagen AG.
Niko, така е както казвах. Даймлер са, а не са Вземлер.
Никой не ги кара насила да използват патентите на Нокиа – могат да се пробват с патентите на Хуавей и да видят дали ще им излезе по евтино. Ама май са свикнали да ползват без да плщатат щот били Даймлер
Само usa,
usa,
usa,
usa,
usa,
usa,
usa
nokia – социалистическият модел(usа) – плащаш за да има по веригата разработчици
daimler – капиталистичеcки модел(china) – крадеш без да плащаш
Докосването до M$ е дало на Nokia вдъхновението за новата лицензионна политика – дране до отказ и докогато и както им скимне. Експлоатацията на автомобилите става изцяло зависима от бъдещите прищевки на наглеците от Nokia, а производителите стават податливи на изнудване, на което изобщо не се съмнявам, че ще дойде времето.