eBay разкри тенденции в потребителското търсене у нас

Мобилни телефони, смартфони и слушалки са най-купувани от началото на годината
(снимка: CC0 Public Domain)

Значително покачване в продажбите на училищни пособия и офис консумативи през последните няколко месеца у нас регистрира платформата за онлайн търговия eBay. Компанията изнесе данни, които разкриват кои са най-купуваните от българите артикули за ученици, работещи и семейства.

По време на пандемията значително са се увеличили продажбите на артикули, свързани с обучението и работата вкъщи. Адаптирайки се към новата реалност, потребителите на практика създават офиси и класни стаи в домашни условия с всичко – от модерните технологи до чиновете и столовете.

От началото на тази година до най-купуваните артикули от България са мобилни телефони, смартфони и слушалки, следвани от лаптопи и нетбуци, както и USB флашки, таблети и четци за електронни книги. В последната категория българите изглежда предпочитат устройствата с Android.

За периода август-ноември на миналата година продажбите на мобилни телефони и смартфони са се увеличили с 25%, в сравнение с предходните четири месеца на 2019 г. (от април до юли), като iPhone е начело на класацията.

Тази година продажбите на лаптопи и нетбуци в България отбелязват ръст от 7% за февруари, в сравнение със същия месец на предходната година, а водещите в категорията марки са Dell, Lenovo и HP. Само за август 2019 г. увеличението в категорията е 25%, спрямо същия месец на предходната година. Лаптопите и нетбуците са сред най-предпочитаните артикули в eBay, отчитайки постоянен растеж на продажбите през последните четири години.

Лаптопите и нетбуците също са сред най-предпочитаните артикули в eBay
(снимка: eBay)

Категорията USB запаметяващи устройства отбелязва 12% увеличение през октомври 2019 г., в сравнение със същия месец на предходната година. Освен това, от септември до ноември 2019 г. се наблюдава увеличение с 16% при слушалките, докато таблетите и четците за електронни книги са отбелязали ръст от 8% през тези месеци, спрямо същия период на предходната година. Тази тенденция на стабилно увеличаване на покупките може да се обясни с подготовката за новата учебна година както в училище, така и в университета.

Говорейки за обучение, категорията „Раници и чанти” също е особено актуална, с огромното разнообразие от артикули и цени в платформата. Българските родители подготвят не само учениците с удобни чанти, но и малчуганите, които все още са в детската градина, с най-различни раници с любими герои от „Замръзналото кралство”, Мики Маус и Хари Потър.

Коментар