Неочаквано силен ръст на пазара за телевизори

Близо 63 милиона телевизора са продадени в света в рамките на три месеца
(снимка: CC0 Public Domain)

Продажбите на телевизори в периода юли-септември са нараснали с 15% и достигат 62,9 милиона бройки в световен мащаб, сочи анализ на изследователската компания Omdia. Това е рекорден резултат за трето тримесечие, който надвишава прогнозите с 10,5%.

Сред факторите за растеж анализаторите посочват силното търсене на телевизори в развитите пазари. В допълнение, ограничителните мерки, заради пандемията COVID-19, правят домашните забавления като гледане на телевизия още по-желани.

ТВ пазарът в Северна Америка демонстрира ръст от 60% на годишна база, сочи анализът. През разглеждания период там са продадени 16,4 милиона телевизора, което е абсолютен рекорд за тримесечието, откакто Omdia следи пазара. Предишният максимум от 15,1 млн. телевизора е регистриран два пъти – през последните тримесечия на 2011 и 2018 г.

Доставките на телевизори в Западна Европа възлизат на 7,6 милиона броя през тримесечието, което също е най-добро постижение от 2011 г. насам. Въпреки отлагането на летните олимпийски игри в Токио, най-добрият резултат от почти десетилетие регистрира и Япония. Но в Китай и страните от Азиатско-Тихоокеанския регион динамиката на ТВ пазара е отрицателна.

Анализаторите отчитат възстановяване в сегмента Ultra HD TV: делът на моделите с ултрависока резолюция през последното тримесечие възлиза на 58,6% от общия обем на продажбите. Почти 86% от телевизорите, доставени на световния пазар в периода юли-септември, са Smart TV. Това е рекордно висок процент на проникване на „умните” телевизори. Година по-рано техният дял бе малко над 79%.

Въпреки че доставките на 8K модели достигат 82,5 хиляди бройки и надхвърлят прогнозите на Omdia, те все още заемат малък пазарен дял. Само 0,13% от телевизорите, доставени на световния пазар през третото тримесечие на 2020 г., поддържат 8K. Сред UHD моделите делът на 8K телевизорите е 0,22%.

По-рано ABI Research предупреди, че последиците от пандемията COVID-19, високата цена и липсата на 8K съдържание забавят разпространението на 8K TV. Според анализаторите, през 2021 г. само около 1% от телевизорите, произведени в света, ще бъдат от категорията 8K.

Коментар