Продажбата на Slack Technologies, която разработва популярния инструмент за сътрудничество, може да предизвика нова вълна от сливания и придобивания (M&A) на софтуерния пазар през 2021 г. Това мнение изрази анализаторът Дан Айвс от Wedbush.
Продажбата на Slack също може да тласне Google към големи партньорства на облачния пазар през следващите 3-6 месеца, за да бъде в крак с конкуренти като Amazon, Microsoft и Salesforce, прогнозира Айвс.
Salesforce, която се спряга за купувач на Slack, доминира на пазара за CRM софтуер, където конкурира Microsoft. Преди врече се появиха информации, че Microsoft обмисля да закупи Slack, но сделката не се осъществи. По-късно Microsoft пусна конкурентната услуга Teams.
За преговорите на Salesforce със Slack се разчу преди няколко дни. Източници като Уол Стрийт Джърнъл съобщават, че се подготвя такава сделка. Очаква се двете компании да обявят споразумение още тази седмица.
За Марк Бениоф, главният изпълнителният директор на Salesforce, това ще бъде стъпка към промяна на играта, която ще позволи на компанията да разшири още повече своя бизнес с продукти за сътрудничество на фона на нарастващи разходи на бизнесите за облачни услуги.
Сделката за закупуване на Slack може да бъде една от най-големите в САЩ в историята на ИТ индустрията, отбелязва CNBC. Може да се сравни с покупката на Red Hat от IBM за 34 милиарда долара, с придобиването на LinkedIn от Microsoft за 27 милиарда долара и поглъщането на WhatsApp от Facebook за 19 милиарда долара.
Пандемията ускори растежа на бизнеса на Slack, тъй като мигновените съобщения и други инструменти за отдалечена комуникация станаха още по-търсени. Акциите на Slack поскъпнаха с 59% от началото на 2020 г. В последния си тримесечен отчет компанията заяви, че има над 130 000 корпоративни клиенти, което е с 30% повече от миналата година.
Slack обаче е изправен пред силна конкуренция в решенията за отдалечена съвместна работа, включително от Microsoft. Освен това компанията все още не е реализирала печалба от първоначалното си публично предлагане на акции през миналата година.
Сделката на Salesforce и Slack може да бъде умен ход и за двете страни. Компаниите оперират в сегмента на разработчиците на софтуер и са посветени на подобряване на бизнес операциите. Salesforce продава облачен софтуер за връзки с клиенти, както и други корпоративни приложения за услуги като маркетинг и анализ.