Salesforce може да купи Slack, конкурент на Microsoft Teams

Salesforce преговаря за поглъщане на изпитващия затруднения напоследък Slack
(снимка: CC0 Public Domain)

Облачният доставчик Salesforce възнамерява да купи чат приложението Slack в стремежа си да разшири предложенията за бизнеса. Евентуална сделка се очаква в близките дни, вероятно преди отчета на Salesforce за третото тримесечие на 1 декември.

Приходите на Slack зависят от броя продадени места за чат на всеки клиент. Постъпленията на компанията през второто тримесечие намаляха, тъй като някои клиенти редуцираха или затвориха бизнеса си, в резултат на пандемията, а големи корпоративни клиенти съкратиха разходите, отбелязва ZDNet.

Акциите на Slack се търгуваха за 29,57 долара във вторник, но достигнаха 38,05 долара след новината, че компанията е в процес на преговори  за придобиване от Salеsforce. Пазарната стойност на Slack по текущи цени е 23 млрд. долара.

Според източници на Ройтерс, Salesforce ще се стреми да плати в брой за Slack. Компанията е доминиращият играч на CRM пазара (решения за управление на взаимоотношенията с клиенти ) и си партнира със Slack от години. Освен това се конкурира с Microsoft Dynamics 365 CRM.

За разлика от Zoom и Microsoft Teams, Slack не се възползва от нарастващото търсене на видеоконференции по време на пандемията. Но видеосрещите може да не са толкова важни за Salesforce, колкото чата. Миналата година компанията създаде приложение Slack, което позволи на нейните клиенти да споделят данни в Slack. През октомври Salesforce пусна подобно приложение за Microsoft Teams.

Нито едно от двете приложения не включва видео-сътрудничество. Вместо това приложенията позволяват на бизнес потребителите да споделят клиентски данни с колеги – задача, която е по-подходяща за чат, отколкото за видео. Така Salesforce може да се възползва от контрола върху собствената си корпоративна платформа за съобщения и от стотиците корпоративни приложения, които се интегрират с функцията за чат на Slack.

Времената се промениха, след като Microsoft пусна Teams през 2016 г. Тогава Slack се обяви за убиец на имейла и публикува реклама на цяла страница в Ню Йорк Таймс, приветствайки появата на конкурента Teams.

На фона на първия локдаун, причинен от пандемията, изпълнителният директор на Slack Стюарт Бътърфийлд заяви, че „Teams не е конкурент на Slack”. Няколко месеца по-късно обаче Slack се оплака на регулатора по конкуренцията в ЕС, че Microsoft незаконно обвързва Teams с Office 365.

През октомври Microsoft заяви, че Teams вече има над 115 милиона активни потребители дневно, спрямо 75 милиона в края на април. Slack не е актуализирал данните си за ежедневния брой активни потребители от 2019 г., когато имаше 12 милиона потребители.

Но дори преди пандемията Slack беше в трудно положение. Компанията взима между 80 и 150 долара на потребител годишно за чат приложението си, докато Microsoft взима 60 долара на потребител на Office 365 в своя Business Premium пакет, който включва Exchange имейл, терабайтово хранилище в OneDrive, Skype for Business и Teams.

Коментар