На пазара за смартфони се наблюдава отчетлива тенденция – производителите вече вграждат по четири камери в своите устройства, а лидер в това отношение е китайската Xiaomi.
От 2018 г. насам смартфон производителите оборудват своите модели с три или повече камери. Именно „многокамерността” се превърна в една от основните тенденции на пазара.
Предимството на това решение е, че колкото повече са камерите, толкова повече сценарии за снимане имат потребителите. В същото време наличието на четири камери вече се наложи като норма дори в смартфоните от среден клас.
Но трябва да се има предвид, че повечето евтини смартфони всъщност са оборудвани с две камери (основна и широкоъгълен сензор), тъй като другите два сензора най-често са макро-обектив и 2-мегапикселов сензор за дълбочина на сцената, от чието качество може да се желае много повече.
През третото тримесечие на 2020 г. повече от 60% от смартфоните на пазара са били оборудвани с четири камери. Xiaomi разполага с най-голям брой смартфони с четири камери, а Realme и Oppo, собственост на холдинга BBK, изобщо нямат смартфони с една камера в асортимента си.
„Аутсайдер” на пазара по този показател е американската Apple, която няма нито един смартфон с четири камери. В същото време компанията от Купертино е „лидер” в броя на смартфоните с една камера.