Salesforce погълна Slack за 27,7 милиарда долара

„Заедно, Salesforce и Slack ще оформят бъдещето на корпоративния софтуер”, заяви Марк Бениоф
(снимка: Salesforce)

Очакваната сделка между Salesforce и Slack бе потвърдена официално. Най-големият доставчик на CRM софтуер придобива Slack Technologies, известна с популярния в цял свят корпоративен месеиджър Slack.

Стойността на сделката възлиза на 27,7 милиарда долара, което е повече от пазарната капитализация на Slack в момента на затваряне на борсовата търговия в понеделник (25 милиарда долара). В последната седмица, на фона на слуховете за продажба на Slack, акциите на компанията поскъпнаха с повече от 50%.

Съгласно споразумението, акционерите на Slack ще получат за всяка своя акция по 27,79 долара в брой и 0,0776 обикновени акции на Salesforce. Сливането на Salesforce и Slack ще създаде една от най-големите компании за корпоративен софтуер в света.

Очаква се придобиването да приключи през следващата фискална година, която за Salesforce започва през февруари 2021. Slack ще се превърне в оперативно звено на Salesforce и ще се интегрира с бизнеса на Salesforce Cloud, а Стюарт Батърфийлд ще продължи да ръководи компанията.

„Това е брак, сключен в небесата”, заяви изпълнителният директор на Salesforce Марк Бениоф, коментирайки сделката. „Заедно Salesforce и Slack ще оформят бъдещето на пазара за корпоративен софтуер и ще променят начина, по който всички работят в един изцяло цифров свят, където можете да работите отвсякъде. Радвам се да приветствам Slack в Salesforce Ohana след приключване на сделката”.

Salesforce Ohana е система за поддръжка в рамките на Salesforce, която помага на служители, клиенти, партньори и разработчици. Ohana е хавайска дума за идеята семействата да са свързани и отговорни един за друг.

Придобиването на Slack ще помогне на Salesforce да укрепи позициите си на пазара на решения за сътрудничество и да увеличи обхвата на своите продукти на фона на нарастващото търсене на корпоративни облачни услуги, коментира анализаторът Дан Айвс от Wedbush.

Според него, корпоративният месинджър Microsoft Teams „е явна пречка за растежа” на Slack и когато се слее с най-голямата CRM платформа, пазарът ще се превърне в „надпревара с два коня между Microsoft и Salesforce”.

Коментари по темата: „Salesforce погълна Slack за 27,7 милиарда долара”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    “https://www.salesforce.com/news/press-releases/2020/05/22/salesforce-named-1-crm-provider-for-seventh-consecutive-year-2/”

  2. Blah

    Малка корекция – най-големият доставчик на CRM софтуер е SAP.
    Salesforce е най-големият доставчик на облачен CRM софтуер.

Коментар