Цифрова ера: IKEA спира хартиения си каталог

Само преди няколко години IKEA отпечатваше по 200 милиона каталога на 32 езика
(снимка: CC0 Public Domain)

Производителят на мебели IKEA се сбогува с печатния си каталог. Остава само цифровата версия – под формата на специален раздел в сайта на компанията. Клиентите могат да изтеглят каталога на компютрите си в PDF формат.

Въпреки че преходът към цифров формат е неизбежен, той беше ускорен от пандемията COVID-19. В условия на пълна или частична самоизолация, когато няма начин просто да отидете до най-близкия магазин за пазаруване, все повече стоки се продават онлайн. Само през последната година продажбите на дребно на IKEA през сайта ѝ са нараснали с 45%, съобщи The Verge.

Интересното е, че в пика на търсенето през 2016 г. IKEA е отпечатала 200 милиона каталога на 32 езика. В документален филм Би Би Си отбеляза, че каталогът се e превърнал в най-голямата публикация в света, с тираж, надхвърлящ този на Библията или Корана.

Първият каталог на IKEA е съставен от основателя на компанията Ингвар Кампрад през 1951 г. „В продължение на 70 години [каталогът] е един от нашите най-уникални и емблематични продукти и вдъхновява милиарди хора по света”, казва Конрад Грус, управляващ директор на Inter IKEA Systems BV. „Поведението на клиентите се промени, IKEA увеличава цифровите инвестиции, докато обемът и интересът към каталога намаляват”.

Историята на печатния каталог на IKEA обаче все още не е приключила. Книга, посветена на него, ще излезе през есента на 2021 г.

Коментари по темата: „Цифрова ера: IKEA спира хартиения си каталог”

добавете коментар...

  1. Фофу

    А, ко каиш ? Идиоти из пространството ??!! Таквози нещо никога не се е случвало. Всички са умници, кой от кой по-голям.

  2. :о)

    Батко , кви идиоти има из пространството.
    Ти му говориш за прост хартиен каталог, оня ти говори за християнството 😀

  3. ILIEV

    Това ли е “залезът” на христианството през 21 век??

Коментар