Проблеми с отоплението мъчат собственици на Tesla

В канадския студ през декември някои от новите модели на Tesla отказаха да отопляват
(снимка: CC0 Public Domain)

Собственици на чисто нови автомобили Tesla Model 3 и Y съобщават за сериозни проблеми с отоплителната система, която просто отказва през зимата. Проблемът е доста широко разпространен, според публикации по темата.

Tesla често е обвинявана, че като „калифорнийска компания” не проектира автомобилите си за студен климат. Но истината е, че колите на Tesla се представят много добре в студа, когато става въпрос за шофиране, отбелязва Electrek.

Електромобилите имат голям въртящ момент и позволяват мощно задвижване на всички колела (чрез двойни моторни задвижвания), което е изключително практично при зимни условия. Tesla обаче се сблъсква с някои проблеми, когато става въпрос за ежедневно използване на нейните електромобили при екстремни студове.

В първата зима на Model 3 колата показа някои значителни недостатъци, свързани с прозорците, дръжката и замръзването на порта за зареждане. Tesla разгледа тези проблеми, но сега се появи нов – отоплителната система в новите Model 3 и Model Y.

Няколко собственици на Tesla съобщават, че отоплението просто е спряло да работи в автомобилите им в студеното време. През декември Натали Дерозие от Квебек е карала от една седмица чисто нов Model 3, преди климатичната система да спре да изтласква горещ въздух. Tesla приела колата за ремонт и предоставила на Натали друга кола, без да обясни причината за проблема. Очаква се тя да получи автомобила си не по-рано от 11 януари.

Проблемът с отоплението е доста широко разпространен и сервизните центрове на Tesla в Квебек са заети да работят по много превозни средства със същия дефект, според запознати източници.

Освен това форумите на Tesla и групите във Facebook в северните региони като Квебек, където автомобилите на калифорнийската компания са популярни, в момента са изпълнени със съобщения от нови собственици на Tesla Model 3, които имат проблем с отоплителна система.

Понастоящем източникът на проблема не е ясен, но изглежда засяга само Model Y и чисто новия Model 3, които са оборудвани с новата термопомпена система на Tesla. През март 2020 г. Tesla пусна Model Y, който беше първият ѝ електромобил с нов „Octovalve” и система с термопомпа, която се оказа по-ефективна от резистивното отопление.

Тъй като първите доставки на Model Y бяха само в Калифорния, електрическият SUV преминава сега през истинска зима. Доставките на новия Model 3 за 2021 г., който включва същата термопомпена система, започнаха наскоро и тепърва ще се разбере мащаба на проблема.

Коментари по темата: „Проблеми с отоплението мъчат собственици на Tesla”

добавете коментар...

  1. :o)

    Аз й препоръчвам на тая от Квебек да си купи една духалка от Метро за 20лв и да я
    бучне някъде в Теслата да духа 😀
    Само незнам къде ще я сложи, като на съседната седалка си вози бяла мечка 😀

    Теслите са автомобил за топли и електрифицирани градове.
    Никога не бих тръгнал с това през преспи и неяснотия ще стигнеш ли изобщо с батерията
    или ще падне яко на -30 градуса 🙂

  2. Фофу

    Иван 03/01/2021 19:35 Прав си че не излиза. Не ми се влиза в подробности как си смятал, но … понеже попита като културен и цивилизован човек, ще се опитам да ти отговоря … като такъв.
    Инфото твърде дълго ми е отлежавало, че малко съм спрял да мисля когато говоря. Не е литри, а килограми и по-точно 14,7 кг въздух (не литри) за един кг бензин.

    Моля за извинение.

    Или за един литър бензин, който идва към 0,78 кг., стават към 11 кг и половина въздух, което пък идва на 8,85 куб метра. Което пък прави още по-плашеща ситуацията със замърсяването.

    Но имаш и един друг момент, все пак да знаеш …

    Имаш дроселна клапа, която идва да ограничи притока на въздух, когато на малки обороти имаш по-малък приток на бензин. Те.е. не е задължително трилитров двигател за едно развъртане да засмуче 3 литра въздух. Иначе ако пълниш свободно цилиндъра с колкото въздух си дърпа, т.е. без ограничения, горивото може да се разреди до нива при които няма да може да се запали от искрата на свеща, но дори и да приемем че ще запали няма да може да се получи хомогенна експлозия.

    И затова бензиновите двигатели имат една крива на мощност, въртящ момент, обороти и икономичност. И тази крива има горе долу, за почти всички двигатели един оптимум на около 2500 оборота. Под тези обороти двигателят губи много от това, че играе по принуда роля на вакуумна помпа – това за което говорим. Над тези обороти пък движенията въздуха в смукателните тръби и цилиндрите става твърде турболентен и гориво-въздушната смес става нехомогенна и има по-лошо изгаряне.

  3. Иван

    Как го сметна това с тия 12 13 литра въздух на литър гориво? Ако вземем примерно един 3 литров мотор да гори 12 на 100 като го пресметнем излиза че за 10км е направил само около 8 оборота което се равнява на 12 литра въздух изгорен (засмукан) през мотора. Ама никак не ти излиза сметкакта колкото и неточен да ми е примера. Много ама много повече въздух е необходим

  4. Фофу

    Курти Куртев 03/01/2021 11:39 Съвсем вярно, но и в тази посока се работи, предполагам си чул. Примерно соларни панели да зареждат колата през деня докато е в къщи или на работа.
    Но дори и ТЕЦ-ве да вземеш, те имат филтриращи системи (или поне повечето имат) за милиони долари, които не пропускат и прашинка.

    Има още много да се желае за електромобилите. Най-вече електрифицарани шосета. Ако се оправи проблема с подаването на енергия от пътя към автомобила ще се снижи размера на батерията, т.е. ще се ползва само за буфериране на терени където няма покритие.

    А и зареждането на батерията е с КПД от 70-80% макс. И затова по-малките батерии ще имат по-малко загуби.

  5. Симо

    София е гето, смръдня е тва е истината и проблема са дизелчетата от Германия втора ръка, след това са бензините по замърсяване, като няма вятър няколко дни се образува смог дето е като покривало над града и после и да има вятър смиоа не се разнася докато не се появи силна буря, и така е цялата зима. Ако транспорта е само с метро и електрически автобуси ще е различно

  6. Курти Куртев

    Тези сметки на еко тематика ще са точни само и единствено ако електромобилите се зареждат с ток от чисти електропроизводства… Ако електроенергията ти е от ТЕЦ “Бобовдол”, ТЕЦ “Марица Изток” или нещо подобно, и дума ме може да става за екология и опазване на околната среда…

  7. Фофу

    много знаещ, и какво като автомобилите с течно гориво се усъвършенстват от 110 години. Под 7 на 100 няма да паднат скоро, ако ще и 200 год. да са ги усъвършенствали.

    За София статистиката от 2-ри януари 2021 е вече близо милион регистрирани коли. Вероятно са повече, защото не се броят колите от околията или тези които или просто живеят в София с друга регистрация.

    И понеже вече съм правил калкулациите из този и други форуми и друг път – копи пейст.
    Милион коли, ако им дадем средно по 5000 км на година, със среден разход 7 на сто (минимум), това прави 350 милиона литра изгорало гориво за година. По една смяна на масло от средно 5 литра, прави 5 милиона литра масло – 2 олимпийски басейна.

    За изгарянето на един литър бензин са необходими средно 12 до 13 литра въздух. Ами смятайте си 350 мил. литра бензин по 12.

    Тук дори не засягам товарният и градският транспорт. Нито това, че повечето са минават много повече от 5000 км или повечето са мощни и горят доста повече.

    За една година ….

    И за антифриза който е отровен, ако сметнем че 1 мил. коли сменят поне два пъти антифриз за живота си, един оригинално от производителя плюс една смяна, са 10 милиона литра антифриз минимум. Което са 4 олимпийски басейна.

    А София съм я виждал в световните статиситики на градовете на 270 място.

  8. Anonymous

    Тунджаджиите в див простатен оргазъм..

  9. Японеца

    Проблема а парното ще го отстранят! Въпроса е как ще опазят батерията да не пада в студа!

  10. Стефан Стефанов

    Я люблю тебе товарищ

  11. Теслич

    Едно дизел генераторче и си решава проблема

  12. работещ в автокомпания

    това не ме радва особено и никаква полза за мен-ако питате хора от бранша-биха ограничили производството на тесли и електрокари в рамките на градския транспорт и на миниатюрни градски пазарни колички,какъвто е бил първоначалния замисъл-защото колите цапат основно в големите мравуняци,извънградските маршрути са за ДВГ.

  13. много знаещ

    малко опит,голямо инженерство!но всяко ново нещо преминава тест -проба-грешка.за сега се откриват само грешките-а те са неизброими-колите от този тип са още експериментални.не бързайте с величаенето-автомобилите с течно гориво се усъвършенстват от 110 години,а още нещо може да се пипне и дооправи.ще разберете,като след 100години забранят и електрокарите.

  14. Инсайдер

    Точно

  15. Фофу

    к 02/01/2021 12:38 Не са балъчета, това не може да е случайно. И в конкретният случай не е заради застрашени авто-компании.
    По-скоро е след всяка статия неудобна за РосАтом или РосГаз, всичкото чебур вкупом късат ризите и скачат с голи гърди да обясняват колко са гадни електромобилите или съответно ако е за ВЕИ, че ядрената енергетика е единствена алтернатива.

    Това е статия от западни аналогични на нашите чебури, защото нашите нямат толкова мозък. Но пък успяват да са навлекат в коментарите и да нацвъкат бодро десетина цвъканици. Т.е. малоумия.

    В конкретният случай, как от нищо става нещо, хем удобно хем не-природно – статията казва “Няколко собственици на Tesla съобщават, че отоплението просто е спряло да работи …”.
    След което се цитира ЕДНА собственичка от от Квебек …..

  16. Добърден

    Тесл@та имала предимство зимата щото много въртяла гуми. Не си забравяйте шапки шалове ръкавици обаче щото нагревателя не работел. Ха ха ха.

  17. Anonymous

    ха, много правилно се досещаш.

    Миналата година гледах в тубата ревю на собственик на т’сла, живеещ не много на север, но достатъчно, за да има реална зима.

    Човекът разказа, че в съуда на 2квт (стандартен контакт) батерията не се зарежда, но поне не пада.

    Проблемът му беше, че докато се върне от бързо-зарядните станции на тесла, губи 40% заряд заради студа. През лятото това му коства 2% батерия.

    Та, така с т’слите …

  18. ха

    Много ми е чудно при много ниски температури, то как така батерията не замръзва? Отопляването й не е решение, защото дори при спряно положение така самата батерия се изтощава и в един момент няма да им заряд. Дали през зимата колата задължително не трябва да е в отопляем гараж???

  19. к

    Балъчетата пак с балонните си полюции. Тесла ще унищожи доста авто-компании.

  20. Anonymous

    Балонът се надува,
    надувайте момчета,
    да стане на парчета

Коментар