Банка внедрява идентификация с изкуствен интелект

Новите банкови платформи улесняват регистрацията на клиенти чрез самообслужване
(снимка: Ivan Kolovos / предоставена от TBI Bank)

Иновативно решение за онлайн идентификация с изкуствен интелект внедрява TBI Bank в партньорство с Onfido. Чрез AI приложението, времето за регистрация и одобрение на нови клиенти намалява с 67%, съобщиха от банката.

Преди колаборацията с Onfido процесът на идентификация се осъществява чрез видео разговор, който не само отнема време на клиентите, но и често е неудобен за тях. Сътрудничеството на банката с глобалния доставчик на верификация на идентичността, базирана на изкуствен интелект, вече дава положителни резултати.

TBI Bank регистрира и верифицира идентичността на нови клиенти 80% по-бързо, твърдят от банката. Същевременно разходът за регистрация и одобрение на нов клиент намалява с 66%.

Технологията, базирана на изкуствен интелект, позволява на клиентите на TBI да се регистрират чрез снимка на личната си карта и селфи, като сигурността и за двете страни е гарантирана, увериха от банката.

„Ние сме дигитална банка, която непрестанно търси нови начини да подобри услугите си. С разрастването на дигитализацията, сега е точният момент да надградим своите канали и регистрирането на нови клиенти да се случва на принципа self-service (самообслужване)”, каза Питър Барон, CEO на TBI Bank.

По неговите думи партньорството с Onfido позволява именно това – „обслужване на клиентите чрез банкова платформа, в която те сами да могат да се регистрират, без интеракция със служители и без да се жертват бързината, сигурността и лесния достъп до финансови услуги”.

„България и Румъния са изправени пред бързо ускорение на дигитализацията на финансовите услуги”, заяви Рубен Сагар, регионален директор на Onfido.  „Доставяме достъп до онлайн услуги, които както улавят и предотвратяват опити за измама, така и дават възможност на бизнесите да се разраснат и отговорят на изискванията на регулаторите”, поясни той.

Коментар