Chevrolet Bolt EV и EUV – народен електромобил по американски

Chevrolet Bolt EUV идва с 65 кВтч тягова батерия и един електрически мотор 200 к.с
(снимка: Chevrolet)

General Motors представи два народни електромобила наведнъж – актуализирания хечбек Chevrolet Bolt EV и изцяло новия кросоувър Chevrolet Bolt EUV (Electric Utility Vehicle).

Както Bolt EV, така и Bolt EUV са предназначени за младежката аудитория – имат футуристичен дизайн и малки размери, точно за хората, които все още не са създали голямо семейство.

Междуосието на хечбека е 2600 мм, а на кросоувъра – 2675 мм, при който е увеличен вторият ред седалки, така че задната част е по-просторна. По отношение на дължината, при Bolt EV тя е 4145 мм, докато при EUV модела достига 4306 мм.

Централната конзола с тъч екран и таблото на новия Chevrolet Bolt EUV
(снимка: Chevrolet)

Автомобилите споделят една платформа, така че едва ли се различават по отношение на производителността. Както Bolt EV, така и Bolt EUV използват 65 кВтч тягова батерия и се захранват само от един електрически мотор от 200 к.с., разположен на предната ос.

Няма задвижване на четирите колела и не се предвижда такова в бъдещите модели. Едва ли е и необходимо в слънчева Калифорния, която заема лъвския дял от продажбите на електрически превозни средства в САЩ. А извън Щатите новите автомобили няма да се доставят официално, според информациите до момента.

Кросоувърът изминава 400 км с едно зареждане на батерията
(снимка: Chevrolet)

Декларираната автономност на Bolt EV е 415 км, докато пробегът на EUV е 400 км (кросоувърът е с 40 кг по-тежък). Зарядното устройство поддържа връзка към терминали с напрежение както 120V, така и 240 V. За 30 минути връзка с мрежата тяговата батерия се зарежда до около 40% (за 150 км пробег).

Подобреният Chevrolet Bolt EV е с 5000 долара по-евтин от своя предшественик
(снимка: Chevrolet)

Chevrolet Bolt EV има актуализиран интериор с централна конзола и 10,2-инчов тъчскрийн за информационно-развлекателната система, а в таблото е  вграден 8-инчов екран. Обновени са седалките и воланът, превключването на режимите на шофиране се извършва чрез бутони. EUV не се различава от хечбека отвътре.

Chevrolet не е Tesla, така че тук няма автопилот. Основното оборудване включва системи за подпомагане на безопасността (автоматично спиране, поддържане на лентата и др.), а срещу допълнително заплащане клиентите ще получат адаптивен круиз контрол Super Cruise.

Интериорът на Chevrolet Bolt EV е актуализиран с нови седалки и волан
(снимка: Chevrolet)

И сега най-важното, цените. Изненадващо Chevrolet Bolt EV е с 5000 долара по-евтин от своя предшественик (въпреки факта, че самата кола е станала по-добра, а капацитетът на тяговата батерия дори леко се е увеличил) – цената започва от 32 000 долара.

Кросоувърът Chevrolet Bolt EUV е малко по-скъп – цените му започват от 34 000 долара. Въпреки това, широка гама от допълнително оборудване лесно качва цената над границата от 40 000 долара. Новите електромобили ще бъдат пуснати в продажба в САЩ това лято.

Коментар