Walmart се насочва към самоуправляемите коли

Walmart очаква автоматизирането на транспорта да направи доставките по-бързи и по-евтини
(снимка: CC0 Public Domain)

Walmart инвестира в Cruise – компанията на GM за разработване на самоуправляеми превозни средства. Това е част от проекта на търговската верига за автоматизиране на мрежата ѝ за доставки.

Размерът на инвестицията не се съобщава, но според CNN тя е около 750 милиона долара, тъй като Cruise заяви, че нейното финансиране от „повече от 2 милиарда” долара се е увеличило до $2,75 млрд. след присъединяването на Walmart и институционални инвеститори. Cruise се оценява на повече от 30 милиарда долара.

Партньорството ще започне с теренни проучвания в Скотсдейл, Аризона. Там ще бъдат тествани доставки до клиентите с електрически, самоуправляеми превозни средства на Cruise. Това ще стане „скоро”, според CNN.

Фирмата си е поставила за задача да постигне нулеви емисии до 2040 г. и е привлечена от електрическите превозни средства на Cruise. Както може да се очаква, електрифицираните коли са предимно електрически Chevy Bolt.

Доставките на стоки на дребно нараснаха драстично по време на пандемията, тъй като потребителите все повече прекарват времето си у дома. Миналия април Walmart стартира услуга за изпращане на поръчки до прага на клиентите в рамките на два часа.

Фирмата експериментира и с доставки чрез безпилотни летателни апарати, но предизвикателствата в областта на технологиите и регулациите забавят разгръщането на този вид превоз.

Интересно е, че Amazon купи миналата година компания за самоуправляеми автомобили на име Zoox и инвестира в друга фирма за автономни коли – Aurora. Amazon тества и малки роботи, които да доставят пакети до вратата.

Едновременно с това и Ocado обяви партньорство с разработчик на самоуправляеми коли. Фирмата заяви амбициите си изцяло да автоматизира т. нар. „последна миля” на доставките до адрес.

Не е странно, че Walmart и конкурентите й проучват как автоматизирането на транспорта може да направи доставките по-бързи и по-евтини. Конкретно при Walmart с това са ангажирани хиляди шофьори, които изминават по над 1,1 млрд. километра годишно.

Walmart вече има два пилотни теста с друга компания за автономни возила – Gatik – в Северозападна Луизиана и Арканзас. Gatik е фокусирана върху „средната миля”, тоест пътуванията между дистрибуторските центрове и магазините.

Коментар