Корейският производител LG Electronics Inc. обяви най-високите си приходи за тримесечие, при рекордна оперативната печалба в историята на компанията, съгласно публикуваните финансови резултати.
Консолидираните продажби за първото тримесечие на 2021 г. са в размер на 18,81 трилиона южнокорейски вона (16,90 млрд. щатски долара), а оперативната печалба възлиза на 1,52 трилиона южнокорейски вона (1,36 млрд. щатски долара), или рекордните 8,1%.
В сравнение с първото тримесечие на годината, приходите са нараснали с 27,7%, а рентабилността се е повишила с 39,1%, в резултат на силното търсене на домакински уреди и продукти за домашно забавление на LG, тъй като потребителите по света продължават да прекарват повече време у дома.
LG Home Appliance & Air Solution Company генерира продажби за първото тримесечие от 6,71 трилиона южнокорейски вона (6,03 милиарда щатски долара), което е увеличение от 23,8% спрямо предходната година. Оперативната печалба от 919,90 милиарда южнокорейски вона (826,39 милиона щатски долара) е с 22,1% по-висока от първото тримесечие на миналата година. За второ поредно тримесечие бизнесът при уредите отбелязва значителен ръст на годишна база в Северна Америка и Европа, както и на своя вътрешен пазар в Южна Корея, където е разпространен и бизнесът за вземане под наем.
LG Home Entertainment Company регистрира продажби от 4,01 трилиона южнокорейски вона (3,60 милиарда щатски долара) през първото тримесечие, което е увеличение от 34,9%, в сравнение със същия период преди година. Оперативните приходи нарастват с 23,9% на годишна база до 403,80 милиарда южнокорейски вона (362,75 милиона щатски долара), стимулирани от силните продажби в Северна Америка и Европа. Премиум продуктите, водени от телевизори OLED и NanoCell, продължават да са обект засилено търсене заради условията на пандемия в по-голямата част от света.
LG Mobile Communications Company отчита продажби през първото тримесечие на стойност 998,70 млрд. южнокорейски вона (897,18 млн. щатски долара) с оперативна загуба от 280,10 млрд. южнокорейски вона (251,63 млн. щатски долара). Оперативните загуби се влошават с 28%, в сравнение със същото тримесечие миналата година, поради липсата на нови продукти и съобщението, че LG ще напусне бизнеса със смартфони в края на юли.
LG Vehicle component Solutions Company постига продажби за първото тримесечие на стойност 1,89 трилиона южнокорейски вона (1,70 милиарда щатски долара), което е увеличение с 43,5% спрямо същия период миналата година. Оперативната загуба е свита до 700 милиона южнокорейски вона (629 000 щатски долара), което може да се дължи на възстановяването на автомобилния сектор в Северна Америка и Европа, както и на увеличените приходи от нови проекти в секторите за електронно задвижване, информационно-развлекателен сектор и по-добро управление на разходи.
LG Business Solutions Company отбелязва подобряване на приходите през първото тримесечие в размер на 1,86 трилиона южнокорейски вона (1,67 милиарда щатски долара), което е ръст от 9,1% в сравнение с предходната година и 23,6% повече в сравнение с предходното тримесечие, основно поради силното търсене на продукти като монитори и компютърни продукти в ерата на дистанционната работа и онлайн обучението. Оперативната печалба от 134 милиарда южнокорейски вона (120,38 милиона щатски долара) намалява спрямо същото тримесечие на миналата година, поради нарастващите разходи за компоненти като LCD панели и полупроводници.