Технологичните гиганти, чиито бизнес е обект на редица нови антитръстови регулации в САЩ, изглежда е на път да се бори с мерките, които американските депутати ще обсъждат днес.
Amazon и Google публикуваха изявления, които се противопоставят на проектозаконите, съобщи CNBC. Apple и Facebook, които също бяха обект на разследвания и ще попаднат в обхвата на антитръстовите норми, все още не са представили свои становища.
Но индустриалните групи, подкрепяни от технологичните фирми, вече оспориха проектозаконите с аргумента, че това ще попречи на компаниите да реализират популярни потребителски услуги и в крайна сметка ще навреди на малкия бизнес и предприемачите.
Законопроектите, които трябва да бъдат разгледани, биха имали дълбоко въздействие върху технологичната индустрия и вероятно извън нея. Amazon и Google призоваха да се „натисне спирачката” на бъдещите нови закони, които в рекордно кратко време извървяха пътя от внасянето на предложението до последното гласуване – по-малко от две седмици, откакто бяха обявени.
Вицепрезидентът на Google по държавните въпроси и обществената политика Марк Исаковиц заяви, че компанията не се противопоставя на нови разпоредби, но предупреди, че законопроектите ще „счупят” редица популярни потребителски услуги.
„Както са забелязали много групи и компании, законопроектите ще изискват от нас да влошим нашите услуги и ще ни попречи да предлагаме важни функции, използвани от стотици милиони”, каза Исаковиц. „Всичко това би подкопало драстично технологичното лидерство на САЩ, би навредило на начина, по който малкият бизнес се свързва с потребителите, и би породило сериозни опасения относно поверителността и сигурността. С уважение препоръчваме тези последици да бъдат обмислени по-внимателно, преди Конгресът да предприеме действия”.
Вицепрезидентът на Amazon по публичните политики Брайън Хюсман също предупреди за „значителни негативни ефекти” върху потребителите на гиганта в интернет търговията, на малкия и средния бизнес, който продава чрез платформата. Amazon все още разучава законопроектите, добави той.
„Повече от половин милион американски малки и средни предприятия се препитават чрез пазара на Amazon и без достъп до клиентите през Amazon ще бъде много по-трудно за тези продавачи да създадат информираност за своя бизнес и да печелят”, каза говорителят на компанията. „Премахването на селекцията на тези продавачи от Amazon също би създало по-малка ценова конкуренция за продуктите и вероятно в крайна сметка ще увеличи цените за потребителите”, предупреди Хсеман.
Комитетът работи ненужно бързо, за да прокара новите законопроекти, добави говорителят. „Ние насърчаваме председателя и членовете на комисията да забавят, да отложат гласуването и да проверят внимателно законопроектите за нежелани негативни последици”, заяви още Хсеман.