Хора кандидатстват за работа чрез… TikTok

Видео приложението TikTok се превърна в инструмент за търсене и предлагане на работа
(снимка: CC0 Public Domain)

Платформата за кратки видеа TikTok тества инструмент за търсене на работа, който позволява на потребителите директно да кандидатстват с видео-биографии за работа в компании като Chipotle, Target и Shopify.

Краткосрочната пилотна програма, наречена TikTok Resumes, произтича от съдържание, появило се органично в платформата, под хаштага #CareerTok, наред с целенасочената инициатива на компанията за въздействие върху студенти и по-млади потребители.

Вече над 30 компании са се регистрирали с желание да приемат автобиографии по пилотната програма, която ще продължи до 31 юли, съобщи The Verge. Потребителите ще трябва да си създадат видео-биография, да я публикуват в TikTok и след това да изпратят видеото на специалистите по човешки ресурси – пак чрез приложението.

Видео-инструкцията за пилотната програма препоръчва на кандидатите да не включват в представянето си лична информация за контакт, като например имейл адреса си.

Компании като Target, Chipotle, Sweetgreen и Great Clips са решили да използват платформата, за да намерят служители от начално и средно ниво, които да работят в магазини и складове. Shopify иска да наеме старши инженер по данни чрез пилотния проект.

Множество други компании също търсят да намерят мениджъри за управление на брандовете си в социалните медии, включително и самата платформа TikTok.

Въпреки че пилотната програма е временна, тя показва как TikTok мисли за обучението на „екосистема” от професионални създатели на съдържание, за да разшири влиянието си. Това е лесен начин за засрещане с интересите на корпорациите, които искат да печелят пари от „поколението Z”, с умели и влиятелни създатели, търсещи изява на пълен работен ден.

Коментар