Технологиите за машинно обучение и изкуствен интелект се налагат като следващата голяма промяна при финансовите услуги, след онлайн и мобилното банкиране, заяви Момчил Зарев, главен търговски директор на решенията за финансови институции в „Сирма Груп Холдинг”.
„Очаквам много скоро те [технологиите за машинно обучение] да преобразят изцяло начина, по който банките комуникират със своите аудитории, продават услуги и осъществяват последващата поддръжка”, каза Зарев.
Създаденото от Сирма решение с изкуствен интелект Melinda, например, може да бъде надградено от чатбот, до цялостен робот – финансов съветник. То използва напредъка в области като машинно обучение, технологии за естествена обработка на езика (NLP) и др.
Чрез тези технологии Melinda се превръща в мощна система, способна да анализира и да разбира какво я пита даден човек и съответно – да му предостави точните отговори. Особено подходяща е за продажби на нови услуги, за маркетингови кампании, както и за последващата поддръжка.
Интелигентната система работи през разнообразни комуникационни канали, включително и през социалните мрежи или месинджър приложения. Тя е способна едновременно да повиши продажбите на банкови услуги, но без да дразни клиентите, а напротив – увеличавайки тяхната удовлетвореност и лоялност.
Melinda е уникален изкуствен интелект, който може да добави едно цялостно ново ниво на интелигентност към банковите системи, посочи Момчил Зарев. Платформата е част от бързо развиващия се нов сегмент на Robotic Process Automation (RPA), който според него, тепърва предстои да се развива и да променя облика на компаниите.
Не на последно място Melinda може да направи услугата „финансов съветник” много по-достъпна за хора, които нямат достатъчно средства за да си позволят такъв консултант.
Поредният посредники, който алчно ще събира лични данни на наивни потребители и ще прави пари със събраните данни.