5G съвместимите смартфони ще заемат над 50% от приходите от продажби на умни телефони до 2025 г ., бележейки ръст от 108 млрд. долара през 2021 г. до 337 млрд. долара в края на разглеждания период, прогнозира Juniper Research.
Изследването приканва производителите на мобилни телефони да гарантират, че хардуерът използва в максимална степен предимствата на бъдещите решения за мобилни облачни изчисления. Те позволяват на доставчиците на услуги да разтоварят интензивните задачи в облака, освобождавайки ресурсите на смартфона за основни процеси в устройството.
Успешните производители на телефони ще оборудват своите устройства с радиомодеми, които са в състояние да обработват голяма честотна лента и имат свръхниска латентност, за да гарантират, че потребителите могат да използват услугите за облачни изчисления ефективно, като същевременно остават конкурентни като цени, сочи анализът.
Увеличената наличност на 5G смартфони от по-ниско ниво е от решаващо значение за възприемане на 5G в развиващите се пазари. Докладът прогнозира, че до 2025 г. глобалните цени на смартфоните с Android ще бъдат с 65% по-ниски от тези на iOS устройствата (iPhone). Това ще направи Android доминираща платформа на пазарите за 5G телефони в региони като Латинска Америка.
И обратно, в резултат на трайната популярност на iOS устройствата на развитите пазари, Северна Америка и Европа ще генерират до 40% от световните приходи от 5G смартфони към 2025 г.
Докладът предупреждава, че дългосрочните приходи от 5G смартфони ще бъдат ограничени от предстоящото законодателство за „право на ремонт” в Северна Америка и Европа, тъй като повече потребители на телефони ще изберат да поправят по-старите си модели, вместо да надграждат до ново поколение устройства.
„Ефектът от тези закони няма да се почувства първоначално, тъй като потребителите купуват 5G смартфони, за да се възползват от високите скорости и намалената латентност на 5G мрежите. Доставчиците на хардуер трябва да използват това, добавяйки нови възможности в устройствата си, за да насърчат потребителите редовно да надграждат и така да избегнат отклонения към конкурентите”, коментира авторът на доклада Адам Уърс.