Китайски електромобил с пробег 700 км идва в Европа

Xpeng P7, който конкурира Tesla Model 3, има пробег 700 км с едно зареждане
(снимка: Xpeng)

Водещ китайски производител на електромобили настъпва на пазара в Европа. Xpeng започна да доставя своя флагмански седан Xpeng P7 на Стария континент, следвайки план за разширяване в глобален мащаб.

Партида електромобили Xpeng P7 вече е доставена в Норвегия от южния китайски град Гуанджоу, съобщи CNBC. За първи Xpeng предлага своя седан на пазара извън Китай. По-рано компанията достави в Норвегия няколко броя от модела Xpeng G3 SUV.

Според официални правителствени данни, 54% от всички нови автомобили, продадени в Норвегия през 2020 г., са електрически, което прави пазара там привлекателен за автомобилните производители. Nio, конкурент на Xpeng, също планира доставки на автомобили за Норвегия през настоящата година.

Xpeng отбелязва, че заводът ѝ в Гунаджоу произвежда локализирана норвежка версия на P7. Производителят също така съобщи, че ускорява темповете на изграждане на норвежко предприятие, което ще се занимава с обслужване на клиенти, продажби, доставка, услуги и зарядни устройства.

Xpeng P7, който конкурира Tesla Model 3, има пробег 700 км и се продава в Китай на цени от 32 462 до 49 404 долара със субсидии. Версията със задно задвижване в максималната конфигурация на батерията изминава до 706 км и струва 39 110 долара. За сравнение, Model 3 с батерия с увеличен капацитет може да измине 650 км с едно зареждане и струва 48 578 долара.

Най-скъпата версия на Xpeng P7 със задвижване на всички колела ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Производителят нарича Xpeng P7 първото серийно превозно средство с възможност за самоуправление от ниво 3, както и първото с компютър Nvidia Drive AGX Xavier и модул Infineon 950 IGBT, способно да достави до 580А за 40 секунди.

Xpeng P7 със задвижване на всички колела ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди
(снимка: Xpeng)

Електрическият двигател на P7 има специфична мощност от 2,0 kW/kg и ефективност до 97,5%. Машината използва спирачки Bosch/Brembo и спирачна система от ново поколение Bosch iBooster с почти 100% рекуперация на енергия. Спирачният път при движение със скорост 100 км/ч е 35 метра.

Батерията CATL с капацитет 80,9 kWh може да се зареди за 10 минути до ниво за 120 км пробег. Самостоятелната система за управление Xpilot 3.0 е оборудвана с 12 ултразвукови сензора, 5 мм радари и 14 камери, които осигуряват цялостна видимост. Вградената информационно-развлекателна система се захранва от Snapdragon 820 SoC и включва гласовия интерактивен асистент Xpeng Xmart OS 2.0.

Конкуренцията на пазара за електромобили в Китай се засилва. В отговор Xpeng заяви, че планира да удвои производствените си мощности в един от ключовите си заводи. По-рано тази година компанията пусна друг седан, наречен P5, който е по-евтин от Tesla Model 3.

През юли Xpeng съобщи, че е доставила 8 040 електрически превозни средства, което е месечен рекорд и увеличение от 228% спрямо същия период на миналата година.

Коментари по темата: „Китайски електромобил с пробег 700 км идва в Европа”

добавете коментар...

  1. Чук

    Суперсмехурко,о не се скриеш, иди да плачате заедно с южноафриканчето

  2. Anonymous

    Да сигикарат те тес фалшиви коли на правени от хартия зе мемлиги щтеси чупем главите

  3. :o)

    То и ловешко-китайските боклуци ГрейтУол щяха да конкурират нормалните коли, ама нещо фалираха 🙂
    Та, китайското чудо ще се позабави в доминацията на неща в които се изисква качество
    Коли, Смартфони, Компютри
    Това че ги СГЛОБЯВАТ във фабриките си не значи че тяхното собствено производство не е
    “Боклук, ама евтин”

    и до Ramnger – мога да те уверя че мой познат го удари мълния докато караше колата и му замина цялата електроника (добре че колата не беше електрическа) както и половината части от двигателя бяха за боклука. Така че преди да лаеш из пространството отвори и прочети ЧЕ Е ВЪЗМОЖНО да те удари мълния. Май Слави ще преуспее с бай ганьовци като теб по-скоро.

  4. Съвет

    Обърнете внимание на Nio – това е бомбата, която ще взриви Теслата – 1000км пробег на по-добра цена.

  5. Чук

    Южноафрикатското тарикатче нервно пуши в ъгъла, чат -пат и марихуана както си признава)))))

  6. Тенев

    Да отбележа само, че мълния върху кола е напълно възможно! Огромен шанс за оцеляване имат пътниците в автомобила, защото купето, но само ако е метално, представа т.нар. “Фарадеев кафез”, т.е. електрическата енергия на мълнията се “оттича” по метала на купето, през ходовата част и през гумите към “земя” и не може да проникне вътре. Целият автомобил и най-вече електрическата му част, обаче, вероятно ще бъдат унищожени…

  7. Кой

    Докато дойде времето на батериите и тогава си плащаш спестеното…

  8. Ramnger

    До Симо!

    Мълния в/у кола!?!? Ужас, наистина ужас, от нивото на образованост, което дава БЪЛГА.РСКОТО училище днес!!!!!! Симо, ако можеш, върни се в 6-ти клас и си поискай урока по физика по елементарни познания по електромагнетизъм!!!! Иначе, не се притеснявай, няма да те удари гръм – така, че гледай си ЧАЛГАТА и си пий ракията!
    Слави, при такава публика, ПОБЕДАТА ТИ Е В КЪРПА ВЪРЗАНА!!!!!!! ХАЛАЛ ДА ТИ Е!!! Наздраве

  9. Лютиброд

    Идват други времена, след 10 години и тука ще стане същото. Който може да си позволи ще зарежда елетромобил от слъчевите си панели на покрива и ще кара много евтино.

  10. Чочко

    Китайско пежо

  11. Симо

    За мен Dodge Viperiper, без никаква електроника…а при тази беднотия може и Dodge Charger от по старите модели или Toyota Corolla, без електроника…вървят при всякакви условия, кога ли ще се усетят производителите че тези “умните” коли никак не са ни нужни нито са надеждни, при падане на акумулаторната батерия новите коли се отварят само с чупене на страничен прозорец…а при попадение на мълния върху колата по времето на движението мани мани, да не си на магистралата тогава…

Коментар