Пазарът на смарт-часовници изглежда няма да се укроти скоро. Даже напротив, сгорещява се. Доставките са скочили с цели 47% на годишна база през второто тримесечие на 2021 г., сочи нов анализаторски доклад.
Продадени са общо 18,1 милиона от носимите устройства в периода април-юни. Търсенето (поне от търговците на дребно) се е върнало към „нивата от преди пандемията”, според Стивън Уолцер от Strategy Analytics. Пазарът не е бил толкова „горещ” от 2018 г.
Анализаторската компания приписва скока на продължаващото търсене на лични здравни устройства. Не е ясно доколко възстановяването от пандемията подхранва търсенето, но не би било изненадващо, ако подновеният интерес към активност на открито е причината за повишено търсене.
Apple държи лидерската позиция с „комфортните” 52% от световния пазар през второто тримесечие и най-популярния индивидуален интелигентен часовник (Apple Watch Series 6).
Продажбите на Samsung са скочили с 54%. Фитнес-фокусираните часовници на Garmin са се продавали с 25% повече през отчетния период. В категорията „други” е налице скок от цели 55%. Това кара анализаторите да смятат, че „нетрадиционните” марки се възползват добре от скока на пазара.
Има индикации, че ръстът няма да замре и ще продължи. Предстои появата на Apple Watch Series 7, известни очаквания има и към Galaxy Watch 4 на Samsung с Wear OS. Освен това по-достъпните LTE смарт-часовници от китайски марки като Oppo и Xiaomi също могат да се намесят сериозно на пазара, според анализаторите.