Bosch расте два пъти по-бързо от пазара на електромобилността, като през настоящата година ще генерира продажби за над 1 милиард евро. До 2025 г. се очаква оборотът на компанията от този бизнес да нарасне пет пъти.
Немският гигант произвежда широка гама от продукти за електромобилност – от е-байкове до строителни машини, от чипове от силициев карбид до интегрирани модули за електрически оси.
„Електромобилността ще стане основният ни бизнес, а мобилността без CO2 – област на растеж”, заяви д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Bosch, в реч на международното изложение IAA Mobility 2021 в Мюнхен.
Автоматизираното шофиране също е част от разрастващите се сектори. Системите за асистиране на водача са основата за всички нива на автоматизираното шофиране. Boscн е лидер и в този сектор с ръст от 40%, който изпреварва средния за пазара.
Компанията направи пробив в електромобилността с предварителни инвестиции в размер на 5 милиарда евро и най-ефективните електрически задвижвания на пазара. Новите инвестиции през тази година ще достигнат 700 милиона евро.
„Готвим се за нарастващото търсене на електрически превозни средства по целия свят. В глобален мащаб очакваме, че 60% от новорегистрираните превозни средства през 2035 г. ще бъдат електрически”, каза д-р Щефан Хартунг, член на Управителния съвет и президент на бизнес сектор „Автомобилни технологии” – направление, в което Bosch очаква 10% ръст тази година.
Целта на компанията е да оформи цялата гама на бъдещата мобилност. „Тя трябва да е благоприятна за климата, но също така да бъде достъпна и атрактивна, и то в светлината на амбициозните цели, поставени от ЕС”, добави Фолкмар Денер. „Само по този начин хората и товарите ще бъдат мобилни и за в бъдеще”.
Bosh инвестира не само в електрически задвижвания с батерии, но и в двигатели с горивни клетки и участва в проекти с клиенти от Китай, САЩ и Европа. Първите камиони с технология от Bosch вече се движат по пътищата в Китай.
Зареждането играе решаваща роля при електромобилите. В Мюнхен Bosch представи нов гъвкав заряден кабел за електрически автомобили с интегрирана технология за управление и безопасност. Дори и при зареждане от 230-волтов контакт, кабелът се справя и без обичайната управляваща кутия, което значи, че теглото му е под 3 кг – с около 40% е по-лек от конвенционалните зарядни кабели с управляваща кутия.
За да облекчи шофьорите в досадното търсене на място за зареждане по време на пътуване, уеб-базираната услуга за зареждане на Bosch предлага достъп до над 200 000 зарядни станции в Европа, включително и лесно плащане.
Технологиите на компанията правят възможно и автоматизирано паркиране без водач. Компанията работи с Mercedes-Benz и други партньори за реализиране на тази функция на паркинг P6 на летище Щутгарт. Новият Mercedes-Benz S класа е първият сериен модел автомобил, екипиран с технология за автоматизирано паркиране.
За да могат безпилотните автомобили да се придвижват сами по команда от смартфон до резервираното паркомясто, Bosch оборудва гаража с видеокамери с фиксирани позиции. До 2025 г. се очакват още 1000 автоматизирани паркинга.
Преди десет години Bosch прогнозира, че автомобилите все повече ще се превръщат в интернет възли. В бъдеще софтуерът ще бъде също толкова важен, колкото и мощността и ефективността на задвижването. Това обяснява защо почти половината от служителите на компанията, заети в развоя в бизнес сектор „Автомобилни технологии”, са софтуерни инженери.
Дори и велосипедът вече е част от интернет, както се вижда от новото приложение на Bosch за е-байкове Flow. С него се актуализира и софтуерът на компонентите.
Но идеите на компанията в сферата на свързаността надхвърлят пределите на автомобила. От април тази година моделите на Mercedes-Benz с гласовия асистент MBUX са и команден център за приложенията за интелигентния дом на Bosch. С една гласова команда от мястото на водача потребителят може да се свърже с интелигентния дом и да изключи светлините, да вдигне щорите и да регулира отоплението.
“То и кравите много отделят, както и прасенцата но си ги хапване нали, такава е природата”
Това е неизбежна необходимост.
Другото е търсене на забавления.
Не съм прочие електрически коли, напротив, кефи ме технологията както и прогреса, но засега батериите не са на ниво, може би следващото поколение батерии.. Теслите ме минават но само до 140км/ч и то при ускоряване от място от там нататък с моята ги оставяме да дишат газовете и маслото… Рашките въобще не са ми харесват…но тока засега не е екологичен освен от Солар Сити на Мъск.
Viper-а гори много, невероятно много заради туин турбото..но бензина не ми е проблем и като се почне едно надпреварване по магистралата по пътя за работа и обратно почти всеки ден. Най дразнещо е че има хора с много по скъпи коли но ги минавам всичките, тази кола е невероятно произведение на автомобилното изкуство… който има такава не помисля за друга камо ли за електричка, стига да може да плаща бензина…
То и кравите много отделят, както и прасенцата но си ги хапване нали, такава е природата
Да напомня на всички ляляджии и празнодумни философи. Фактите са – един автомобил до 2000 кубика, ще гори около 8 на 100, съвсем усреднено. На 1000 ще са 80, на 100 хил са 8000. Един автомобил кара поне 150 хил.
Което означава, че за тези 150 хил ще изгори 12 тона бензин. От това по еко здраве му кажи, нали така Симо. Също, ще изхърли 150 литра масло обогатено на всички метали, които двигателя ползва – по 5 литра на 5 хил. километра. Плюс минимум 20 литра силно отровен антифриз. Е, това е екото. И това е за до 2000 хил кубика. Без да броим че над 50% от автомобилите са много над 2000 кубика и без да броим товарен и автобусен транспорт. И тези цифри за София може да се умножат по около милион. Вече тази бройка наблжават автомобилите по статистика.
За Dodge Viper-а на Симо цифрите ще са от 1,2 до 2 пъти по-големи, в зависимост от кубатура, износване, стил на каране и пр. Т.е. за удовослтвието на Симо да обича всяка минута със своя Viper, ние ще получим в атмосверата (ние, включая близките му роднини, деца, внуци) около поне още 3 тона изгорял бензин, поне 50 литра масло и пр.
Много съм далеч от завист това можеш да бъдеш сигурен. Имам си собствени достижения и нямам нужда и време да се сравнявам или завиждам.
В следващото се вижда трола на Росгаз, за кой ли път. И какво ли не мляска само за да казва каквото му плащат.
“Тока за електричките засега никак не е екологичен и производството на батерията е супер токсично както и рециклирането.
възобновяемите източници на енергия са измислена приказка, скъпо много по не надеждно и много капризни към условията на природата от един тец примерно”
Интерсено следиш ли какво пишеш – Тока за електричките … Значи като включиш да зареждаш има опция ток за електрички и ток за неелектрички … !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
И разбира се старата песен за ” производството на батерията е супер токсично както и рециклирането”.
Останалото – дето викат, имал си време да си проветряваш пръстите по клавиатурата.
Завист…
фукнята е норма в тоя живот Фофи и мен ме кефи, но звукотехниката ми е страст както и по старите коли…
Ламповите усилватели в комбинация с качествени говорители…уникален звук
Новите коли са много изкуственни с тия електроники и климатроници и тъпотии, моята няма никаква електроника освен електронното запалване и радиото/сд и след 450 до 500км примерно зареждам за няколко минути и продължавам а електричките…
Тока за електричките засега никак не е екологичен и производството на батерията е супер токсично както и рециклирането.
възобновяемите източници на енергия са измислена приказка, скъпо много по не надеждно и много капризни към условията на природата от един тец примерно
Теслата върви много плавно и лесно се управлява не ме кефи тва е кола за жени и докато я караш може да заспиш докато моята е доста по трудна за каране но е по истинско и не бих я сменил скоро
Бош нямат ентусиасти като Елон Мъск, те искат бизнеса заради парите и поради това няма да успеят ще са посредствени играчи
Отнякъде може и да имаш парички и крайната ти цел може да е била да се достигне до момента на фукнята – АЗ съм пробвал какви ли не скъпи усилватели … имам от 3 години Dodge Viper 1998 …
Но за техническа грамотност недей напъва повече, че малко ставаш за смях. Бош правели дрелки и разни дребни машинки… Явно нямаш идея какъв малък процент са домашните машинки на Бош спрямо индустриалната им техника.
И от напъни та чак се изплющя – “пробвал съм и Tesla model S ускорява много бързо и стабилно се кара но не ме кефи липсва усещането за мощност”
Та хем ускорява много бързо, хем липсва усещането за мощност. Върховен “експерт”, няма що.
“… цената на тока се вдига ..”, странно, а на бензина пада ли ?
Моята кола мога да зареждам по всяко време за 5мин…
А електричните поне няколко часа, че и цената на тока се вдигна навсякъде
Ако се направи сметка електричните излизат по скъпо и само неудобства с тях. При студено време батерията малко издържа, при топло може да прегрее.след 10г може и да си помисля
Бош никога не са правели автомобили…нямат никакъв опит с никакви коли така че без моята помощ надали ще успеят…иначе имат добри дрелки и разни дребни машинки…
Верно се обадиха, имаме вече договор за 250000 долара на година, консултант съм за новите електрета, целта е да задминем Елон Мъск за 3 години…убедих ги че ще успеем…
Предполагам не си карал никога яки коли на бензин но ти препоръчвам да опиташ… Друго е усещането при тези огромни двигатели, имам от 3 години Dodge Viper 1998… Всяка минута шофиране ме кефи максимално, пробвал съм и Tesla model S ускорява много бързо и стабилно се кара но не ме кефи липсва усещането за мощност
Обадиха се от Бош и те чакат за съветник Симо. Може и да се откажат от елекромобилите и завинаги да си останат на бензин, ако ги убдеиш. Чакат да им демонстрираш страшните последствия от мълния ударила електромобил. Казаха, че са правили последващи проверки на законите на физиката и това Фарадеев кафез било лъжа и конспирация на Бил ГейЦ, извънземните и военните. Бай Шиле бил разкрил военните.
Ще видим… За мен на бензин… Или нещо дето хвърчи…