Социалната мрежа Facebook може да се разглежда от поне осем различни перспективи. Хората трябва да имат предвид през коя „призма” се гледа, когато става дума за компанията. Това споделя в свой блог Дейв Уайнър, един от гурутата на JavaScript общността.
Списъкът на Уайнър сочи, че Facebook е:
- Марк Зукърбърг;
- Голяма американска корпорация, публична;
- Екип от 60 000 служители;
- Набор от техника: сървъри, софтуер, технологии;
- Платформа за реклама;
- Общност от потребители;
- Множество връзки към други части от интернет;
- Огромен пул от съдържание: видео, снимки, мнения, събития и др.
Когато се говори за Facebook в общественото пространство, трябва винаги да се уточнява кой от всички тези аспекти се има предвид, категоричен е Уайнър. И не е ли така?
Например, има значение дали ще съотнесем 86 милиарда долара (приходите на фирмата за 2020 г.) към една личност – Марк Зукърбърг, към 60 000 работещи хора или пък към колосален обем от съдържание.
Всеки от различните аспекти на Facebook е ограничен от останалите, подчертава Уайнър. Затова е важно да знаем кой точно от всички нюанси се има предвид, когато се говори за Facebook.
Следене, цензура, манипулация, отровни инжекции представяни като ваксини, лъжи за вируси и пандемии, нов световен ред, блокиране и изтриване на акаунтите на свободомислещите, подкрепа за LGBT и за лъже политиците
Ето това са 8те неща