Осемте неща, които характеризират Facebook

Екип от 60 000 служители поддържа работата на Facebook
(снимка: CC0 Public Domain)

Социалната мрежа Facebook може да се разглежда от поне осем различни перспективи. Хората трябва да имат предвид през коя „призма” се гледа, когато става дума за компанията. Това споделя в свой блог Дейв Уайнър, един от гурутата на JavaScript общността.

Списъкът на Уайнър сочи, че Facebook е:

  •     Марк Зукърбърг;
  •     Голяма американска корпорация, публична;
  •     Екип от 60 000 служители;
  •     Набор от техника: сървъри, софтуер, технологии;
  •     Платформа за реклама;
  •     Общност от потребители;
  •     Множество връзки към други части от интернет;
  •     Огромен пул от съдържание: видео, снимки, мнения, събития и др.

Когато се говори за Facebook в общественото пространство, трябва винаги да се уточнява кой от всички тези аспекти се има предвид, категоричен е Уайнър. И не е ли така?

Например, има значение дали ще съотнесем 86 милиарда долара (приходите на фирмата за 2020 г.) към една личност – Марк Зукърбърг, към 60 000 работещи хора или пък към колосален обем от съдържание.

Всеки от различните аспекти на Facebook е ограничен от останалите, подчертава Уайнър. Затова е важно да знаем кой точно от всички нюанси се има предвид, когато се говори за Facebook.

Коментари по темата: „Осемте неща, които характеризират Facebook”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Следене, цензура, манипулация, отровни инжекции представяни като ваксини, лъжи за вируси и пандемии, нов световен ред, блокиране и изтриване на акаунтите на свободомислещите, подкрепа за LGBT и за лъже политиците

    Ето това са 8те неща

Коментар