Глобалният онлайн търговец Amazon създава верига от малки универсални магазини, от които хората ще могат да купуват продукти, поръчани през уебсайта на компанията или без предварителна поръчка. Що се отнася до дрехите, клиентите ще могат да ги изпробват преди окончателното решение за покупка, а роботи ще ги избират и доставят на купувача.
От универсалните магазини ще може да се купи всеки продукт, представен в онлайн каталозите. Но физическият магазин поставя акцент върху ново потребителско изживяване в „интелигентни” съблекални, в които клиентите ще пробват дрехите преди закупуване, съобщи RetailDetail.
Пазаруването става по следния начин. Купувачът избира продукт от уебсайта на Amazon и сканира неговия QR код, а персоналът на магазина подготвя всички запазени артикули за пристигането на клиента.
В съблекалните ще бъдат инсталирани сензорни екрани, в които по време на меренето на дрехите клиентите ще могат да избират свързани продукти с незабавна доставка.
Очаква се всички поръчки да бъдат взети и доставени от роботи въз основа на препоръчителния алгоритъм на Amazon. Възможно е в бъдеще роботите напълно да заменят персонала, за да автоматизират процеса на покупко-продажба на стоки.
В универсалните магазини на Amaozon ще бъдат представяни основно стоки, произведени от други фирми по поръчка на марки. Такива продукти се отличават с бюджетна цена и разнообразен асортимент.