eBay стартира безплатна академия за български фирми

„Уверен съм, че участниците в програмата ще станат успешни български износители”, казва Стефан Ташев, посланик на eBay в България и основен обучител в Академията
(снимка: eBay)

България е първата страна, която се възползва от програмата eBay Academy за обучение на компании да продават на глобалния пазар. Повече от 50 български фирми ще могат да достигнат до 159 млн. клиенти на 5 континента, съобщиха от платформата за електронна търговия.

Едномесечното обучение в eBay Academy, което ще се проведе в България, цели да предостави практически опит и да помогне на българския малък и среден бизнес да създаде и развие свой онлайн магазин на платформата. Българските компании ще придобият специфични за страната ни знания за това как да стартират глобалната си дейност в eBay и да успеят.

Участниците в програмата ще получат практически съвети за подобряване на обслужването на клиентите, управление на обявите, логистика, управление на поръчките, както и маркетингови инструменти за увеличаване на продажбите. В допълнение към практическото ноу-хау, фирмите ще получат висок кредитен рейтинг, персонализиран план за растеж и други предимства, които да им помогнат да увеличат продажбите от самото начало.

Повече от петдесет местни фирми ще вземат участие в първото издание на eBay Academy. Те са избрани въз основата на критерии като силен експортен потенциал и портфолио от над 100 артикула, които могат да се продават онлайн. До края на програмата бизнесът трябва да има работещ онлайн магазин, достигащ над 159 млн. клиенти на 5 континента.

Целта на тази единствена по рода си програма е да повиши популярността и износа на произведени в България стоки, подпомагайки както собствениците на бизнеси, така и българската икономика като цяло, уточниха от eBay.

Програмата е напълно безплатна за участниците. Основен обучител в сесиите е посланикът на eBay в България – Стефан Ташев, който е успешен продавач на платформата eBay. Той продава автомобилни части чрез eBay по целия свят повече от 10 години.

„Онлайн търговията помага на малкия бизнес да се развива. И все пак не всеки собственик на бизнес знае как да се възползва максимално от предимството, което електронната търговия може да предложи. Тук идва ролята на eBay. Уверен съм, че участниците в програмата ще станат успешни български износители”, коментира Ташев.

Академията eBay е наследник на успешната програма Export Revival, която се проведе на много места по света, включително в Пловдив през 2019 г. Впоследствие eBay получи много запитвания от местни малки и средни предприятия за провеждане на обучения и в техните населени места. В резултат от това бе създадена eBay Academy.

Пандемичната ситуация възпрепятства организирането на местни офлайн обучения, докато онлайн форматът дава възможност да се включат по-голям брой участници от различни региони на страната.

„България е ключов пазар със силен растеж и потенциал за износ. Ето защо искаме да насочим усилията си, за да помогнем на местния бизнес да се утвърди в нашата платформа и да продава повече, като стартираме специална програма за българските предприемачи. България е първият пазар, на който се провежда eBay Academy, тъй като тази страна е един от ключовите участници във формирането на GMV (общия обем на продажбите) в развиващите се европейски пазари”, каза Алон Пастър, ръководител на отдел бизнес развитие за глобални развиващи се пазари в eBay.

По неговите думи, кризата с Covid доказа, че „само силни фирми със силно дигитално присъствие могат да постигнат необходимото ниво на устойчивост, което ще гарантира стабилен растеж, така че да се развиват успешно дори в такава трудна среда”.

Това е първата eBay Academy в България и много вероятно ще има нови издания през 2022 и следващите години. Всички фирми, които сега не бяха приети в програмата, както и много нови кандидати, ще могат да участват в следващите издания. След стартирането си в България, eBay обмисля да повтори този модел на обучение и на други пазари, като Литва, Гърция и др.

Коментар