До 2025 година хората и машините ще работят едно и също количество часове. Автоматизацията ще измести или модифицира около 85 милиона работни места – предимно там, където преобладават ръчни и рутинни, повтарящи се задачи, сочи доклад на Световния икономически форум.
Нуждата от масово повишаване на квалификацията по отношение на дигиталните умения беше потвърдена и от глобално проучване на HR компанията Adecco Group. В него 69% от анкетираните споделят, че искат допълнителни възможности за надграждащо обучение в тази област.
Недостигът на таланти в световен мащаб също прави повишаването на дигиталните умения все по-важно. Липсата на квалифициран персонал със специфични умения засяга много индустрии – от производството до веригата за доставки и счетоводството.
На база на съществените промени на пазара на труда и технологичния напредък, Adecco Group прогнозира, че познания в следните десет сфери ще бъдат най-търсените към 2025 г.:
- Анализ на данни и облачни услуги (от архитекти и разработчици до учени по данни);
- Изкуствен интелект (AI) и машинно обучение (ML);
- Анализ на масиви от данни (Big Data Science);
- Дигитален маркетинг и разработването на стратегии в тази област;
- Автоматизация на процесите;
- Бизнес развитие;
- Дигитална трансформация;
- Информационна сигурност (включително киберсигурността);
- Разработка на софтуер и приложения (UX/UI, блокчейн програмиране);
- Интернет на нещата (IoT).
Въпреки това, най-търсените умения са комбинация от твърди и меки умения. Така че освен технологични умения, списъкът включва и умения като:
- Разрешаване на проблеми;
- Емоционална интелигентност – умение да разбираш себе си и другите;
- Предприемачество и поемане на рискове;
- Гъвкавост и адаптивност;
- Нетуъркинг;
- Поддържане на психично здраве – справяне със стреса, депресията и тревожността.
„По-важно от всякога е хората да осъзнаят, че собственото им развитие зависи основно от тях самите. Повишаването на квалификацията и преквалификацията са отговорност както на компаниите, така и на служителите”, подчерта д-р Ирина Йончева, HR директор на Adecco България.
Ние с *** ходим на курс по изкузтвен интилект
фофу да му мисли с неговите остаряли технологии