Това, което Microsoft нарича „индустриална метавселена”, вече има първите си клиенти. Сред тях са големи корпорации като Kawasaki, Heinz и Boeing, съобщи американската медия CNBC.
Работниците във фабриките на японската компания Kawasaki ще започнат да носят очила с добавена реалност HoloLens, които ще им помогнат да бъдат по-ефективни в производството, ремонтите и управлението на веригата за доставки. Устройствата ще се използват и при създаването на роботи.
Обявени през 2015 г., очилата HoloLens използват технология за разширена реалност, за да наслагват цифрови изображения върху реалния свят. Технологията може да помогне при решаване на индустриални проблеми: така например, Microsoft предлага създаване на „цифрови близнаци” на работното пространство, за да се ускори някои производствени процеси.
В конкретния случай отпада необходимостта от извикване на специалист по ремонт на място във фабриката на Kawasaki, за да поправи неизправно устройство – той ще може да комуникира дистанционно с работниците, като ги придружава в процеса на ремонт и им дава конкретни инструкции под формата на визуални сигнали в разширената реалност.
Освен Kawasaki, технологията на Microsoft заинтригува и Heinz, която наскоро обяви намерението си да въведе „индустриална метавселена” в производството на кетчуп. Boeing е друг партньор на Microsoft по линия на метавселената.
Прави впечатление, че „мета” технологиите на Microsoft са по-фокусирани върху бизнеса, отколкото върху нуждите на обикновените потребители. За разлика от конкурентите, които наблягат на развлекателните функции на метавселената и тепърва се подготвят за широкото ѝ лансиране на пазара, Microsoft продава на партньори технологии, които вече са готови за използване.
В същото време „мета” решенията не винаги са обвързани с конкретен тип устройство – представените през ноември миналата година аватари на „Mesh for Teams” работят с традиционни 2D дисплеи.