Китайската електроника превзема 90% от пазара в Русия

Китайските производители бързо усвояват освободената от западните марки ниша в Русия
(снимка: CC0 Public Domain)

След оттеглянето на известни ИТ компании от Русия, заради войната с Украйна, китайски марки телефони, таблети, лаптопи и домакински уреди започнаха да запълват освободената ниша, сочат анализите на пазарни наблюдатели.

Освен добре познати имена, сред тях има и много нови – като Sсhaub Lorenz, Korting, Kimtigo, Akimojeba и др. Експертите прогнозират, че в близко бъдеще китайските марки ще заемат голяма част от пазара на електроника в Русия – до 90%, пише Комерсант в публикация по темата.

През първата половина на 2022 г. китайските марки смартфони Realme, Vivo, Mi, Tecno, Infinix, iTel и Nokia (на китайския холдинг HMD Global) станаха лидери на руския пазар по продажби, казват от дистрибутора Marvel. По-специално, Tecno, Infinix, Realme и Xiaomi увеличиха продажбите си с повече от 100%. Poco (под-бранд на Xiaomi) отбеляза ръст на продажбите с 16% на годишна база, а Nokia с над 40%.

В същото време пазарният дял на Apple намаля с 14%, а този на конкурента Samsung с 15%. Общо през отчетния период в Русия са продадени малко повече от 10 милиона мобилни телефона, което е с 23% по-малко, отколкото през първата половина на 2021 г.

Според Ozon, продажбите на смартфони Tecno през първата половина на годината са нараснали повече от 20 пъти, на Doogee – пет пъти, на Digma – почти осем пъти. Yandex Market съобщава, че през първото тримесечие делът на продажбите на китайски марки електроника се е удвоил в сравнение с миналата година.

В магазините на Citylink се появиха нови марки Sсhaub Lorenz и Korting, които скоро ще бъдат допълнени с продукти от Kimtigo, Akimojeba, Domfy и Chuwi. В коментар на ситуацията M.Video-Eldorado казва, че „вземайки предвид променените пазарни условия”, потребителите започнаха да проявяват по-голям интерес към малко известни или нови марки, включително китайски, турски и руски.

В Русия смартфоните, доставени по модела на паралелен внос, вече са достъпни за покупка. Но, според източник на Комерсант, това няма да запълни целия руски пазар за оборудване, което на фона на недостига на устройства от А бранд (скъпи модели) ще помогне на китайските доставчици значително да разширят присъствието си в страната.

Александър Сурков, ръководител на аналитичния център на GS Group, смята, че Xiaomi, Honor и Realme скоро ще заемат мястото на бившите лидери Apple и Samsung. Към тях ще бъдат добавени нови марки, с които търговските вериги и големите дистрибутори ще бъдат принудени да сключват дългосрочни договори поради отсъствието на други производители.

Коментари по темата: „Китайската електроника превзема 90% от пазара в Русия”

добавете коментар...

  1. Проветрние

    Липсва всякаква мисъл – сега е редно и не говорим за пари, а за това, че Америка и Европа трябва да забранят вноса на китайските марки, които вървят в Русия.

  2. Фофу

    И мозъцте на много народ отслабват санкцийте.

  3. В икономиката вакуум няма

    Санкциите отслабват ЕС за сметка на китайската икономика.

Коментар