TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Предстоят покупки на нови влакове за 1,7 млрд. лв.

Николай Събев очаква България да се сдобие с най-модерните и сигурни влакове
(снимка: Министерство на транспорта и съобщенията)

Приключиха пазарните консултации за новите български влакове и сега предстои обявяване на процедури за 1,7 млрд. лева, съобщиха днес от Министерство на транспорта и съобщенията. Крайният срок за получаване на предложения от всички заинтересовани страни изтече на 30 юни 2022 г. Общият брой получени предложения по всички 5 покани е 32.

Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост. Подобен тип пазарно проучване се провежда за пръв път от  Министерството на транспорта и съобщенията, като целта му е да се постигне максимална прозрачност и ефективност при изразходването на обществен ресурс, както и да се привлекат за участие най-добрите български и международни компании, подчертаха от ведомството.

[related-posts]

„Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия – и като цена, и като технологии”, каза министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.


До изтичане на крайния срок индикативни предложения са подали едни от най-големите световни производители и доставчици на подвижен състав и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и  CRRC Corporation Limited.


След подробно разглеждане на всички предложения, предстои в кратки срокове МТС да обяви обществени поръчки по петте покани на обща стойност 1,7 млрд. лева. Очаква се до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.

По разпореждане на министър Николай Събев същият подход ще бъде приложен от НК „Железопътна инфраструктура” и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе – Каспичан.

още от категорията

Първият нов влак „Шкода” пристига в България през януари 2026 г.

TechNews.bg

Локомотиви, които не се запалват и повреждат: целта пред БГ железниците

TechNews.bg

Безплатен интернет на седем големи гари в страната

TechNews.bg

Оборудват жп гарите с допълнителна техника за безопасност

TechNews.bg

Ще изграждаме оптична мрежа за жп транспорта

TechNews.bg

Промяна в доставчика на 35 мотрисни влака за БДЖ

TechNews.bg

1 коментар

Anonymous 25/07/2022 at 11:23

И по какво ще се движат тия влакове? По релсите от 60та година ?

Отговор

Leave a Reply to Anonymous