„Нашата мисия е да помагаме на технологичните компании да разказват човешките си истории”, казва Наталия Димитрова, специалист с повече от 20 години опит в PR комуникациите. През 2012 г. тя основава Acta Verba – единствената комуникационна компания у нас с фокус изцяло върху технологичния сектор.
Преди да поеме по несигурния, но вълнуващ път на предприемачеството, Наталия придобива богат опит в големи международни компании като Microsoft, BNP Paribas, Intracom и Телерик (сега Progress). Наученото през годините, изградените професионални и приятелски взаимоотношения се оказват ключови както в началото на бизнеса, така и след това, в развитието на компанията.
Днес Acta Verba предоставя консултантски услуги в сферата на PR, изграждане на работодателска марка, управление на събития и дигитален маркетинг за ИТ сектора. Сред клиентите ѝ през годините са Мнемоника, Equinix, Microsoft, Apple, Konica Minolta, Progress, HP, Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), Ocado Technologies, Paysafe, DHL и много други.
„Стремим се да реализираме проекти, които носят стойност за компаниите и каквото обещаваме и планираме, да се случва на практика. Това и означава Acta Verba – думи и дела”, споделя Наталия. За нея съвместната работа с клиентите е процес на обучение и напасване и от двете страни, а резултатите идват след много труд.
Тази година Acta Verba чества своята 10-та годишнина. Обърнахме се към Наталия да разкаже за ценностите на компанията и уроците, които е научила от изминатия досега път. Ето какво сподели тя:
1. Фокусът е важен. От самото начало решихме да сме фокусирани изцяло върху технологичния сектор и до момента, доколкото поне аз знам, сме единствената такава комуникационна компания в България. 10 години по-късно съм убедена, че това бе правилно решение – можем да предложим експертиза и високо ниво на услугите. Стремим се да реализираме проекти, които носят стойност за компаниите и каквото обещаваме и планираме, да се случва на практика. Това и означава Acta Verba – думи и дела.
2. Професионализъм и приятелство ръка за ръка. Изградените професионални и приятелски взаимоотношения са от ключово значение както в началото, така и след това. Когато създадох Acta Verba през 2012 г., вече имах 12-годишен опит в различни компании, сред тях Intracom, BNP Paribas, Microsoft и Телерик (сега Progress). Първите ни клиенти бяха хора, с които през годините бяхме работили като колеги и партньори. Така е и сега – новите ни клиенти основно идват след препоръки от хора, с които вече сме работили заедно и са останали доволни от сътрудничеството ни.
3. Изграждането на доверие в екипа отнема време, но си струва всяка минута. При нас всеки има свободата да взима решения и носи отговорност за тях. Няма как човек да натрупа опит, ако не измине собствения си път, който неминуемо ще включва и грешки – това е естествено.
4. Помагаме на технологичните компании да разказват човешки истории. За изминалите години технологиите се промениха много и това намира отражение както в личния, така и в професионалния ни живот. Ние работим с технологични компании и понякога е предизвикателство да обясним нещо абстрактно и сложно на разбираем език и то така, че да е интересно. Потребителите не се интересуват каква сложна технология стои зад дадено решение, те искат да имат непрекъсваемост на услугата и всичко да става бързо и с един клик. Хората се вълнуват от увлекателни истории, а не от сухи факти. Това е и мисията ни – да помагаме на технологичните компании да разказват човешките си истории.
5. Резултатите идват след много труд. От ключово значение за успеха на даден проект е с клиента да имаме еднакви очаквания какво целим и какъв ще е процесът. Необходимо е хората, които вземат решения в съответната компания, да са убедени, че това е правилният подход и да разбират, че постигането на резултати отнема време и много усилия. Съвсем в началото често получавах следния въпрос: „Ако сега започнем работа с вас, след месец къде ще са излезли публикации за нас и дейността ни и какви гаранции може да ни дадете?“. Ами няма гаранции, има много труд и най-често резултатите идват. Съвместната работа е процес на обучение и напасване и от двете страни.
6. Постоянна е само промяната. Необходимо е да си гъвкав и да предлагаш нови решения спрямо търсенето на пазара, като съумяваш да запазваш същото високо качество на услугите. През някои от годините основна част от дейността ни бе организирането на събития – от таргетирани бизнес закуски на тема киберсигурност например до големи международни конференции с над 1 200 участници. През други години пък основната ни работа бе свързана, а и сега е така, с PR и Еmployer branding – най-вече заради високото търсене и недостига на специалисти в ИТ. В първите дни след първото Covid затварянe отпаднаха 5 събития – 2 международни конференции и 3 корпоративни събития на ИТ компании. Бързо се пренасочихме към създаване на съдържание онлайн и организиране на онлайн събития. А сега се радваме, че присъствените събития се завърнаха. Възможността да споделяш идеи и опит с други хора лице в лице остава безценна.
7. Продължаваме да се учим! Наскоро прочетох нещо, което много ми допадна – повечето хора мислят, че животът е сладкарница – влизат и си избират предпочитания сладкиш от витрината, а той е по-скоро училище – всеки ден учим нов урок.