Facebook тества нова опция, която позволява на потребителите да създават множество профили от една регистрация. Изглежда това е опит на Meta да спаси растежа на потребителите на социалната мрежа. Междувременно обаче стана ясно, че по-малка VR фирма със сходно име съди ИТ компанията за социални медии заради търговската ѝ марка.
Facebook забранява на потребителите да имат повече от една регистрация, но сега нова функция ще им позволява да създадат до пет различни профила, за да участват в различни теми или групи. Това може да включва, например, личен профил за общуване с близки приятели, друг профил за общуване с колеги, трети – посветен на конкретно хоби.
Тестът става факт в момент, когато Meta, компанията-майка на Facebook, страда от забавяне на растежа на печалбите едновременно със силна конкуренция от съперници като TikTok, с които се бори за времето и вниманието на потребителите.
От друга страна Meta е в разгара на преход към т. нар. „метапространство“ – платформа за виртуални светове, в чието разработване трябва да инвестира големи суми и то за продължително време. Това допълнително задължава компанията да продължи да трупа печалби от съществуващите си платформи, за да финансира инвестициите в новата визия.
И като че ли тези затруднения не стигат, та Meta се оказа и мишена на съдебно дело за неправомерно използване на търговската си марка, заведено от компанията за виртуална реалност MetaX. Фирмата създава завладяващи изживявания във виртуална реалност. Тя твърди, че някогашната Facebook е откраднала името ѝ.
MetaX, базирана в Ню Йорк, заяви пред съда, че е била „смазана“ от ребрандирането на Facebook. Според мениджмънта на фирмата, „способността ѝ да работи като Meta е изкормена“. Компанията обвини Meta Platforms в нарушаване на федералните норми за търговските марки и поиска съдебно разпореждане, което да забрани на голямата ИТ компания за социални медии да използва „Meta“ за стоки и услуги, които се припокриват с тези MetaX, наред с неуточнена сума парични щети.
В съдебното дело фирмата твърди, че е обсъждала потенциално партньорство с Facebook през 2017 г. Според нея, ръководител на Facebook е похвалил едно от преживяванията на MetaX през тази година като „удивително“ и „грандиозно“.
Сега обаче новият фокус на Meta Platforms върху метапросранството и свързаните с него технологии за VR и добавена реалност се припокриват с бизнеса на MetaX. Голямата компания е започнала да представя „завладяващи изживявания“ на някои от същите места, където MetaX е била домакин на изложения и събития.
пожелавам фалит на русофилистичната фирма мета