Медийните компании в повишен риск от кибератаки

60% от медиите не прилагат навреме пачовете за киберсигурност и се излагат на повишен риск (снимка: CC0 Public Domain)

Медийната индустрия е в условия на повишен риск от кибератаки, установиха изследователи от BlueVoyant. Техният нов анализ показва, че 3 от 10 медийни доставчици са податливи на компрометиране поради уязвимости, а прилагането на пачове се бави значително при цели 60% от медийните издания.

Докладът идва на бял свят по-малко от година след някои значими атаки срещу големи медийни компании. През октомври 2021 г. беше извършена сложна рансъмуер кампания срещу Sinclair Broadcast, оператор на 185 телевизионни станции в САЩ. Атаката сериозно наруши излъчванията в цялата страна и доведе до мащабна кражба на данни.

Компанията, от своя страна, загуби 63 милиона долара приходи от реклама през четвъртото тримесечие на 2021 г. и отчете 11 милиона долара разходи за смекчаване на последствията от атаката.

Медийната индустрия се счита за силно фрагментирана, казват анализаторите от света на киберсигурността. Налице са голям брой установени и нови играчи, всички в конкуренция помежду си. Те са силно зависими от голям брой партньорства, което също има влияние.

„За да създава и разпространява сигурно съдържание, медийната индустрия разчита на голям брой доставчици и партньори“, каза Джоел Молиноф, вицепрезидент в BlueVoyant. „Тези доставчици представляват разширена атакуема повърхност за медийните компании“.

Един от изводите на изследователите на BlueVoyant е, че шест седмици след пускането на важен пач от някой от големите софтуерни фирми 60% от всички медийни системи все още не са приложили съответната „кръпка“. Това излага на риск цялостните им ИТ системи.

Коментар