Ирански производители на автомобили имат амбиции да се възползват от напускането на Русия от западните марки. По-специално, компанията Iran Khodro вече се готви да навлезе на местния пазар.
Преди да стъпят в Русия обаче, иранските автомобили трябва да бъдат подобрени, коментира ситуацията Янг Хайтсир, вицепрезидент на Националния автомобилен съюз, цитиран от руски медии. Според него, това се налага поради климатичните особености на двете страни.
На първо място, производителите на автомобили от Иран, които искат да продават в Русия, ще трябва да инсталират допълнителни отоплителни системи в колите си.
По принцип, машините – за студен руски и горещ ирански климат – могат да се различават най-много по термостата. „Всичко останало в колите ни е същото”, казва Хайтсир с уточнението, че може да липсват някои системи за отопление (например за седалки, прозорци или волан). „Но това е поправимо, могат да се добавят. Може би те ще бъдат произведени специално за руския пазар”, допълва той.
Освен от системи за отопление, иранските автомобили ще се нуждаят и от антикорозионна обработка. Въпреки че в Иран също има отрицателни температури, това са абсолютно южни автомобили и допълнителната обработка на гумени повърхности, съединения на гумени повърхности и метал, както и антикорозионна обработка, няма да бъдат излишни, отбелязва Хайтсир.
По неговите думи, ниската цена на иранските автомобили компенсира всичките им недостатъци. В момента пазарът на коли в страната се доминира от руски, японски и корейски брандове. Иран е амбициран да се намести на този пазар.
Не им трябват още “Лади” на руснаците …