Социалните мрежи не бързат да премахват публикации с омраза

Налице е отстъпление в премахването на публикации с омраза от социалните мрежи
(снимка: CC0 Public Domain)

Регулаторите на Европейския съюз забелязаха, че социалните мрежи не бързат да премахват публикации с прояви на омраза, каквито изисквания има към дейността им и те следва да ги спазват.

През 2022 г. най-големите социални мрежи премахнаха по-малко насаждащо омраза съдържание, отколкото година по-рано, съобщи Associated Press, позовавайки се на доклад, представен от регулаторните органи в ЕС.



Twitter показва най-слаби резултати, докато TikTok и YouTube демонстрират най-голямо усърдие – те успяват да подобрят миналогодишните резултати, но в различни категории.

Според доклада, който обобщава данни за период от шест седмици миналата пролет, екипът на Twitter е разрешил малко над половината от сигналите за реч на омразата в рамките на 24 часа, спрямо 82% през 2021 г.

За сравнение, за същите 24 часа модераторите на Facebook са обработили 64% от сигналите, Instagram – 56,9%, YouTube – 83,3% и TikTok – 92%. В това класиране само китайската услуга за кратки видеа подобрява миналогодишния си резултат.

Броят на публикациите с омраза, действително изтрити от модераторите на Twitter, е спаднал от 49,8% на 45,4% през годината. В TikTok този показател намалява с една четвърт през годината и възлиза на 60%.



Facebook и Instagram също показват лек спад в изтриването на публикации с омраза. В същото време YouTube увеличава резултата си, достигайки 90%.

Междувременно европейските регулатори са най-притеснени от Twitter – тази седмица социалната мрежа уволни последните си двама служители в Брюксел и затвори местния си офис.

Коментар