Пионерът във видеоигрите и топ-специалист в света на виртуалната реалност Джон Кармак реши да се оттегли от консултантската си позиция в Meta със „смесени чувства“ относно „края на своето десетилетие във VR“, обяви той с публикация във Facebook миналата седмица.
Кармак беше привлечен в компанията, която задели повече от 10 милиарда долара за развитие на технологиите за виртуална реалност. И въпреки че все още вярва в потенциалната стойност на VR, Кармак постави под въпрос ефективността на Meta, като заяви в публикацията си, че компанията разполага с „нелепо количество хора и ресурси, но ние постоянно се самосаботираме и пилеем усилия“.
„Това беше борба за мен“, написа Кармак. „Имам глас на най-високо ниво тук и ми се струва, че би трябвало да мога да движа развитието. Но очевидно не съм достатъчно убедителен“, коментира специалистът.
Кармак е известен с разработките на Wolfenstein 3D, Quake и Doom и като съосновател на компанията за видеоигри id Software. Той беше ранен защитник на виртуалната реалност и смяташе, че не е необичайно да критикува Мета.
През 2013 г. Кармак стана технически директор на Oculus, а Meta купи Oculus VR през 2014 г. за 2 милиарда долара. Кармак подкрепяше разработването на устройствата Oculus, наричайки ги „добър продукт“ въпреки „оплакванията“ си относно софтуера.
„Успешните продукти правят света по-добро място“, казва той. „Всичко можеше да се случи малко по-бързо и да върви по-добре, ако бяха взети едни по-различни решения, но ние все пак създадохме нещо доста близко до Правилното нещо“.
Кармак все още вярва, че Meta е компанията, която е в най-добра позиция да интегрира VR технологията в мейнстрийма. От своя страна, корпорацията благодари подобаващо на ветерана.
„Невъзможно е да се подцени влиянието, което Вие оказахте върху нашата работа и индустрията като цяло“, написа техническият директор Андрю Босуърт. „Вашето техническо майсторство е добре известно, но най-силно ще помним Вашия безмилостен фокус върху създаването на стойност за хората. Благодаря Ви и ще се видим във виртуалната реалност.“