Причини за отваряне на онлайн магазин

Възможността да купите нещо от комфорта на леглото си е това, с което новите поколения са свикнали (снимка: CC0 Public Domain)

Ако продавате продукти и услуги офлайн и искате да разширите своя бизнес в онлайн света, вие сте на правилното място. Ще разгледаме някои теми, които могат да ви помогнат, ако все още не сте решили дали да поставите бизнеса си на онлайн или не.

Много хора все още отиват във физическите магазини, оглеждат се и купуват нови продукти. Въпреки че наличието на вашия продукт във физически магазин може да помогне на клиентите ви да придобият представа за това какво продавате или препоръчвате, ако им позволите да закупят същия продукт онлайн, ще си осигурите нови приходи.

Помислете за това по следния начин – възможността да купите нещо от комфорта на леглото си е това, с което новите поколения са свикнали.

Ето и няколко други причини, които трябва да имате предвид, когато решавате дали да отворите онлайн магазин или не.

Ниски стартови разходи

Като начало, единствените разходи, които ще поемете освен за инвентар, са тези, свързани с разработката на уебсайт, домейн и хостинг. Въпреки че имате опцията да ползвате евтин споделен хостинг, по-добре е да инвестирате в по-надеждна алтернатива, като облачен хостинг.

Други разходи, които възникват, са рекламите. Разбира се, не е задължително да провеждате платени рекламни кампании, но е препоръчително да го направите в самото начало, за да получите повече трафик. След като създадете вашата онлайн клиентска база, вероятно ще получите органичен растеж от посетителите.

Достигнете до световна аудитория

Фактът, че интернет по същество покрива всяко кътче на земното кълбо, е неговата истинска сила. Това ви дава достъп до глобален пазар и възможност да продавате стоките си навсякъде по света. Сравнете го с наличието на физически магазин, където вашата целева аудитория е по-малка, и ще разберете защо много фирми имат онлайн магазини.

Интернет ви дава възможност да достигнете до по-широка аудитория чрез имейл маркетинг, социални медии или друг вид маркетинг. Имайте предвид, че колкото по-голяма е аудиторията, толкова по-големи са шансовете ви за печалба.

Ниски нужди от инвентар

Когато имате физически магазин, трябва да инвестирате много пари в инвентар. Ако имате, например, магазин за дрехи, трябва да разполагате с голям брой еднакви дрехи в различни размери. При онлайн магазина не е така.

Управлението на онлайн магазин ви позволява да поддържате малко количество инвентар. Можете да намалите мястото за съхранение на стоките и да оцените търсенето въз основа на множество показатели, като например посетители на уебсайта.

Гъвкавост

Без съмнение управлението на интернет магазин е много различно от управлението на конвенционален магазин.

Онлайн магазинът ви позволява да зададете собствено работно време, което означава, че можете да решите кога започва и кога свършва работното ви време. Ще откриете, че управлението на вашия магазин за електронна търговия ви дава голяма свобода и гъвкавост.

Други методи за правене на пари

Трябва също да се отбележи, че освен продажбите на продукти има и други методи, които могат да се използват за получаване на допълнителни приходи. Например, можете да продавате място за блог на уебсайта си, да работите с партньорска маркетингова програма или да рекламите допълнителни продукти. Ако продавате телефони, можете да привлечете продавач на калъфи за телефони да рекламира на вашия уебсайт.

Ако вашият уебсайт привлича достатъчно посетители, ще можете да печелите пари от източници, различни от продажбата на продукти. Тоест, да печелите пари като собственик на уебсайт, без изобщо да се налага да правите продажба.

Заключение

В днешно време има хиляди онлайн магазини, което прави задачата да пробиете по-трудна, ако тепърва започвате, но не позволявайте това да ви обезсърчава. Интернет е широко пространство, пълно с възможности, и в днешния дигитален свят хората се интересуват от онлайн покупки повече от всякога. Ако имате добър продукт и инвестирате в маркетинг и бърза доставка, ще успеете.