Приложението Temu прави фурор и на пазара в САЩ

Китайското приложение Temu завладя мобилните потребители в САЩ 
(снимка: Temu)

Нашумялото приложение за електронна търговия Temu оглавява iOS изтеглянията в САЩ за втора поредна година на фона на по-внимателен контрол на китайските компании от страна на властите.

Temu, собственост на китайската PDD Holdings, оглави списъка на Apple с най-теглените безплатни приложения в магазина за iOS в САЩ, подчертавайки огромния успех, на който китайските приложения се радват на най-големия потребителски пазар в света, отбелязва CNBC.

TikTok на ByteDance се класира на трето място в класацията въпреки съмненията относно способността му да продължи да работи в САЩ, докато конкурентът на Temu – гигантът на бързата мода Shein – е на 12-то място. Към момента iOS на Apple заема 56% от пазара на мобилни телефони в САЩ, според данни на StatCounter.

Услугата Temu, която доставя евтини стоки от Китай, за първи път навлезе на американския пазар през 2022 г. Тя превзе ударно местния пазар, оказвайки натиск върху гиганта в тежка категория на електронната търговия Amazon.

Китайската компания обаче е изправена пред засилен контрол от страна на американски власти и рискове, породени от митата, които бъдещата администрация на Тръмп обеща да повиши.

Тъй като услуги за е-търговия като Temu и Shein привличат американските потребители с евтини стоки и агресивна реклама, те изостриха вниманието и на Вашингтон.

През септември администрацията на Байдън обяви ново предложение, насочено към блокиране на „прекомерната употреба и злоупотреба” с дългогодишната разпоредба „de minimis” от компании като Shein и Temu. Разпоредбата позволява определени пратки на стойност под $800 да се освобождават от вносни мита.

Ако Temu и Shein загубят своето “de minimis” освобождаване от мита, това може да повиши цените им и да намали конкурентоспособността на китайските компании, коментират експерти.

Предстоящото завръщане на Доналд Тръмп в Белия дом добавя още един слой несигурност, тъй като новоизбраният президент превърна ограничаването на вноса от Китай в основен фокус на своята кампания. Тръмп предложи мита от 60% до 100% върху стоки от Китай, въпреки че не е ясно дали ще изпълни заканата си.

Американските власти не са единствените, които се притесняват от китайския внос, наводняващ вътрешните им пазари. В Югоизточна Азия страни като Виетнам и Индонезия наложиха набор от антидъмпингови мита върху китайски стоки, докато Тайланд наскоро обяви мерки за наблюдение на евтиния внос.

По-рано този месец Виетнам забрани на Temu да работи в страната само два месеца след като китайската компания създаде местно представителство.

В прогнозен доклад, публикуван в петък, икономическият екип на Nomura очаква промените в правилото “de minimis” да бъдат ключов търговски приоритет за администрацията на Тръмп, може би на второ място след повишаването на митата.

„Това представлява друг основен риск за износа на Китай към САЩ през 2025 г.”, се казва в доклада. Nomura изчислява, че забраната на САЩ за целия “de minimis” внос от Китай може да намали годишния растеж на износа от азиатската страна с 1,3% и да намали растежа на БВП с 0,2%.

Коментари по темата: „Приложението Temu прави фурор и на пазара в САЩ”

добавете коментар...

  1. Hmm

    Само аз ли не мога да разбера логиката на тази еуфория. Почти всичко е по-скъпо от алиекспрес, има много много по-малко избор, а в много случаи, цената е по-висока и от тази в България където имаме и 2 години гаранция.
    Масово хората си оставят заплатите в тази платформа и колкото и да ми показват, не виждам грам къде е кяр-а.

Коментар