6 полезни идеи за видео в уеб-маркетинга

Видео маркетинговият материал е един от най-интересните и поглъщащи видове информация в интернет (снимка: CC0 Public Domain)

Кой обича да чете километрични писания в днешно време?! Големите текстове са само за учени и изследователи, които имат времето, търпението и най-вече професионалния дълг да проучват задълбочено различни области. Затова видеото процъфтява в интернет! Визуално привлекателното и интригуващо видео-съдържание вече не е екстра, но е необходимо, за да привлечете вниманието на своята аудитория.

Но защо видео маркетингът е толкова важен? Повечето хора имат проблеми с времето, което посвещават на изследването на дадена тема. Затова видеоклиповете в YouTube, TikTok и други уебсайтове са идеални за съвременната маркетингова стратегия.

Когато се използва ефективно, видео маркетинговият материал е един от най-интересните и поглъщащи видове информация в интернет. Има широка гама от възможни видео формати, които маркетинг-екипите могат да използват в своя полза.

На първо място е важно да знаем какво очаква „тълпата“ и къде консумира съдържание – независимо дали става дума за видеоклипове с инструкции, привлекателни социални реклами, научни статии или семинари. А след това… ето някои основни типове видео, които можем да приложим:

Препоръки на клиенти

Препоръките от действителен потребител са били, са и винаги ще бъдат важно средство в арсенала на маркетинг отдела. Интервюирайте щастливи клиенти, за да чуете техните истории за постижения и успехи. Помолете доволните си потребители да споделят своите препоръки. Това, което ще кажат, е по-добро от всяка реклама, колкото и добре премислена да е тя. Личното отношение към продукт или услуга винаги се възприема от широката аудитория с повече доверие, с любопитство.

Въпроси и отговори

С помощта на търговския отдел открийте потребител, който току-що е закупил ваша стока или услуга или е готов да сключи сделка. Поканете го да участва в няколко интервюта пред камера с член на вашия екип. В този клип е важно да се разгледат реалните проблеми на потребителите. Отговорете на всички уместни въпроси, които потенциалните клиенти може да имат. Може да има само едно или две съмнения, които да карат хората да се колебаят преди покупката. Помогнете им да узнаят отговорите на своите въпроси.

„Как да“

Да дадете на клиентите си ново знание е един от най-добрите начини да ги спечелите. Затова видеоклиповете в стил „как да направим нещо“ са полезни, желани, гледани. Не забравяйте, че не е нужно да правите сложен образователен курс. Всичко, от което се нуждаете, е кратък клип, който предлага лесен урок с приложими знания.

Не забравяйте да организирате инструкциите си в прости фази, с пределна яснота. Можете също така да покажете примери как се използват конкретните продукти, защо не и по забавен начин.

Модерни думички

Във всяка индустрия днес се случват промени и се задават нови тенденции. Разговорите за тези тенденции са чудесен начин да се спечели вниманието на потребителите. Това демонстрира иновативност и утвърждава конкретния бизнес като авторитет.

За да бъде видеото по-интересно, можете да запитате аудиторията си дали е съгласна с прогнозите, какво очаква занапред. Това е чудесен начин хората да бъдат въвлечени в полезен диалог.

На бялата дъска

Видеоклиповете „на бяла дъска“ са доста често срещани, тъй като са както визуално привлекателни, така и ценни като инструмент за създаване на запознатост. Можете да използвате камера, подходящо осветление и художник, или пък да се обърнете към готови инструменти за изработване на анимация тип „бяла дъска“.

Най-често този вид видео се използва за разясняване по метода проблем-решение. Това е полезно за представяне на нови продукти или услуги, за инструкции. Могат да се вградят думи или графики. Подходът позволява вграждане на различни ангажиращи ефекти. И, разбира се, важно е видеото да е придружено от добър глас зад кадъра – ясен, отчетлив, правилно изговарящ думите и термините.

Видеоклипове на живо и уебинари

Много компании участват в уеб-семинари, работни срещи и други онлайн събития. Подобни мероприятия могат да бъдат полезни и за клиентите.

Помислете за предаване на живо или събития, които заострят вниманието към дадена проблематика, разясняват подходи и решения, предлагат нови гледни точки. Това е прекрасен подход за насърчаване на хората да се интересуват, образоват, надграждат. Важно в този случай е да намерите атрактивни презентатори, които са способни да задържат вниманието на зрителите.

Коментар