Google ще вгради AI във всичките си ключови продукти

Изкуственият интелект вече се използва в много продукти и услуги
(снимка: CC0 Public Domain)

Появата на ChatGPT даде силен тласък на разработките и внедряването на изкуствен интелект в различни продукти и услуги. В отговор на предизвикателството Google възнамерява да интегрира AI във всичките си ключови услуги.

Google е водещ фактор в системите с изкуствен интелект, развивайки проекти с дългосрочна възвръщаемост. Въпреки че OpenAI изпревари интернет гиганта в областта на генеративните AI системи с въвеждане на интелигентния чатбот ChatGPT, Google възнамерява да постигне лидерство, поради мащаба на внедряването на собствен езиков модел и вече съществуващите разработки.

ChatGPT е предизвикателство за Google в областта на интернет търсенето. Ситуацията е още по-опасна за компанията, като се имат предвид тесните връзки на OpenAI с Microsoft, която започна да интегрира ChatGPT в своите продукти и е основният инвеститор в разработчика.

Според бивши и настоящи служители на Google, на които се позовава Блумбърг, бързите промени, предизвикани от ChatGPT, са тревожни. Известно е, че шефът на компанията Сундар Пичай се зае да вникне в детайлите на конкретни продукти, а основателите Лари Пейдж и Сергей Брин също се върнаха към по-активна работа.

Като цяло ръководството на Google обяви „червен код” във връзка с появата на ChatGPT, издавайки директива за добавяне на генериращ AI към всички продукти на компанията с над един милиард потребители в рамките на няколко месеца.

Пичай посочи AI като приоритет за компанията още през 2016 г. Изкуственият интелект вече се използва в рекламния бизнес, Gmail и други продукти. Според изследователите на Zeta Alpha, Google води топ 100 на най-цитираните статии за AI през 2020-2022 г. С други думи, OpenAI е „събудил спящ гигант”, който е изпреварил с години индустрията в тази област.

Проблемът е, че развитието на технологии като ChatGPT може да навреди на бизнеса на Google. Компанията едва ли ще се интересува от издаване на точен изчерпателен отговор на заявка за търсене вместо много връзки. Но Google може да остане без избор, тъй като много компании ясно демонстрираха желанието си да продължат напред в тази област.

Освен всичко друго, редица стартиращи компании са създадени от бивши служители на Google, включително Neeva, Perplexity AI, Tonita и Vectara. Те възнамеряват да преразгледат принципите на търсене, използвайки големи езикови модели.

Коментар